تعرفه‌های‌ مخابرات خصوصی فعلا تغییر نمی‌کند

رضا تقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص اجرایی شدن اصل 44 در وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: براساس کلیت اصل 44 دولت باید با فاصله‌گرفتن از تصدی‌گری، انجام برخی امور را به مردم و بخش غیردولتی واگذار کند.
وی گفت: در زمینه خصوصی سازی با مسئله تفکیک زیرساخت ارتباطات روبرو هستیم، و بنا‌بر تکلیف قانون، زیرساخت‌ها باید در اختیار دولت باقی بماند.
وی ادامه داد: ارتباطات اپراتور‌ها باید با زیرساخت و با همدیگر تعریف شود که در بسیاری از زمینه‌ها کارهای خوبی از پیش صورت گرفته بود و در حال تکمیل است.
تقی‌پور در خصوص انتقال مدیریت شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی سازی گفت: بزرگترین معامله بورس در شرکت مخابرات ایران از طریق وزارت ارتباطات صورت گرفته و سهام شرکت مخابرات حجم بزرگی را در بورس تشکیل می‌دهد.
وی یادآور شد: با واریز مبلغ پیش پرداخت از سوی خریداران سهام مخابرات ایران، این خرید تکمیل شد و فقط امضای قرارداد فروش از سوی سازمان خصوصی سازی باقی مانده است که بحث‌های انتقال مدیریت شرکت مخابرات پس از امضای قرارداد انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که واگذاری پست و پست بانک در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در حوزه پست نیز با مسئله تفکیک زیرساخت‌ها روبرو هستیم که پس از این مرحله و تصویب اساسنامه جدید آماده حضور در بورس خواهد بود.
تقی‌پور در این خصوص که آیا حداکثر مهلتی برای عرضه پست و پست بانک به بورس در نظر گرفته شده گفت: برابر قانون وزارت ارتباطات برای ورود پست به بورس تا خصوصی‌سازی کامل یعنی تا سال 93 فرصت دارد که سعی خواهیم کرد، این کارها را برای سال آخر نگذاریم و هم‌اکنون مقدمات این کارها در حال انجام است.
**هدفمند کردن یارانه‌ها بی‌تاثیر بر مخابرات
وزیر ارتباطات در خصوص تاثیرات احتمالی طرح هدفمند کردن رایانه‌ها در وزارت ارتباطات گفت: به دلیل اینکه از گذشته تاکنون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مستقیم پولی از خزانه بابت یارانه‌ پرداخت نمی‌شده، بنابراین از تاثیر مستقیم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تغییر محسوسی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: در برخی زمینه‌ها مانند تلفن ثابت، پولی که از مردم دریافت می شود کمتر از قیمت تمام شده است که البته این تفاوت قیمت فاحش نیست، و شرکت‌ مخابرات و وزارتخانه، از محل درآمد‌های خودشان بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کنند.
** تعرفه‌ مخابرات خصوصی فعلا تغییری نمی‌کند
وی در خصوص اینکه آیا خصوصی شدن شرکت مخابرات در تعرفه‌‌ خدمات این شرکت تغییری ایجاد خواهد کرد، گفت: برابر مقررات تعیین تعرفه‌ها توسط کمیسیون تنظیم مقررات صورت می‌گیرد و مطابق مقررات، دارنده پروانه می‌تواند درخواست تغییر تعرفه‌ها را داشته باشد که این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: کمیسیون تنظیم مقررات، با توجه به شاخص‌های جهانی و هزینه‌هایی صرف شده، تصمیم‌گیری خواهد کرد. اما تا قبل از تصمیم کمیسیون، اپراتور‌ها موظف هستند کماکان با قیمت قبلی خدمات خود را ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا