چرا تمام خطوط ارتباطی درصورت بدهی مشترک قطع می‌شود؟

 این بند در تفاهم‌نامه تلفن ثابت، سیار و هم در دیتا وجود دارد و شرکت مخابرات ایران طبق آن، در زمان بروز بدهی مشترکان، این اختیار را دارد و می‌تواند به قطع سایر خطوط ارتباطی آن‌ها اقدام کند و این موضوعی است که خود مشترک در زمان خرید آن خط موافقت کرده است اما گاهی مشترکان در زمان خرید تلفن همراه یا ثابت فرم‌های تقاضای اشتراکی را امضا می‌کنند بدون اینکه محتوای آن را با دقت مطالعه کرده باشند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگر مشترک مخابرات بدهی خود را نپردازد در ابتدا از سوی مخابرات به او اخطار داده می‌شود و پس از آن اگر بدهی پرداخته نشود، تلفنش قطع خواهد شد و چنانچه بدهی او بیش‌تر از میزان ودیعه‌اش نزد مخابرات بود، در آن صورت سایر امکانات ارتباطی او قطع می‌شوند.
صابر فیضی – ‌مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این که شرکت مخابرات ایران در ازای بدهی هر یک از خطوط تلفن ثابت و همراه تمامی خطوط ارتباطی آن‌ها را قطع می‌کند، اظهار کرد: ما فرم‌های تقاضای اشتراکی هم در تلفن ثابت و هم در تلفن سیار داریم و مشترکان در زمان خرید تلفن ثابت و تلفن همراه فرمی را امضا می‌کنند که باید به خوبی آن را مطالعه کنند و این در حالیست که بسیاری از مردم هنگام خرید به این موضوع توجه نمی‌کنند.
او در پاسخ به این سوال که اگر مشترک تلفن ثابتی بدهی بیش‌تر از مبلغ ودیعه‌اش داشته باشد و تلفن همراه نداشته باشد تکلیف مخابرات چه می‌شود گفت: در این صورت از طریق محاکم قضایی حکم ضبط اموال گرفته خواهد شد البته این بستگی به میزان بدهی مشترک دارد.
فیضی در توضیح این موضوع گفت: در این شرایط چندین بار به او اخطار داده می‌شود و پس از خوانده شدن مشترک به کلانتری، مجبور به پرداخت بدهی می‌شود و معمولا کار به ضبط اموال کشیده نمی‌شود اما مخابرات این اختیار را دارد و در واقع مشترک در زمان خرید آن را امضا و تایید کرده است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا