تقاضا برای گوشی های گارانتی دار افزایش یافت

“محبوبه نیلوفری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: کاهش عرضه گوشی های بدون گارانتی و قاچاق که به طور غیرقانونی وارد بازار کشور می شود، باعث شده تمایل مشتریان برای گوشی های با گارانتی اصلی افزایش یابد. هم اکنون بازار گوشی های گارانتی دار نسبت به یک ماه گذشته به دلیل افزایش مشتریان روزهای گرمی را سپری می کند.
مدیرفروش شرکت پارس کامتل تصریح کرد: خرابی زود هنگام گوشی های بدون گارانتی و نبود خدمات پس از فروش این گوشی ها تمایل مشتریان را به سوی برای گوشی های گارانتی دار سوق داده است.
به گزارش خبرنگار موبنا، در پی کشف و ضبط انواع گوشی های تلفن همراه های قاچاق توسط ماموران نیروی انتظامی، از اواسط ماه گذشته میزان عرضه گوشی های بدون گارانتی کاهش یافته است.
از سال 85 که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به 25 درصد کاهش یافت، اما همچنان بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شده بازار در اختیار فعالان غیرقانونی باشد  و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا