شبکه های مخابراتی نوری قابل استفاده می شوند

دکتر سیدعلی علویان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: نیاز به ظرفیت های بالا از سوی اپراتورهای مخابراتی در کشور احساس می شود و در مجموع شبکه های زیرساختی باید بتوانند این ظرفیت ها را فراهم کنند.به همین دلیل استفاده از سیستم های نوری در شبکه های مخابراتی بیشتر احساس می شود.
وی با بیان اینکه سازمان های بزرگ مانند صدا و سیما نیاز به ظرفیت های بالای انتقال دارند ، افزود: هر جا که مشکل تارنوری وجود دارد و نیاز به ارسال ظرفیت فوق العاده بدون کابل کشی روی یک تار و یک زوج تار ،احساس می شود از سیستم های CWDM و  DWDM که توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات مخابرات ایران بومی سازی شده است ، استفاده خواهد شد.
علویان ادامه داد: با این سیستم ها نیاز به فیبرنوری کم شده و در شبکه های بین شهری و داخل شهری برای بردهای 80 تا 600 کیلومتر از سیستم های انتقال نوری استفاده می شود.
به گزارش موبنا ظرفیت سیستم های انتقال نوری بومی سازی شده توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران که برای ارتباط بین شهرها و شبکه های داخل شهری استفاده می شود فوق العاده زیاد است. این سیستم ها حدود پنج میلیون و 200 هزار مکالمه تلفنی همزمان را از طریق یک زوج تارنوری منتقل می کنند که این مقدار تا 10 میلیون و 400 هزار مکالمه همزمان قابل توسعه است.
128/15

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا