پنج برابر شدن کارآمدی سازمان ها با بهره گیری از خدمات الکترونیک

حجت الاسلام حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره عرضه خدمات الکترونیک قوه قضاییه و مزایای آن اظهار داشت : در نظام های سنتی به طور طبیعی می توان هفت الی هشت ساعت از یک سازمان خدمات گرفت. یعنی یک سوم  24ساعت.  روزهای تعطیل هم امکان خدمت دهی وجود ندارد.  اما در نظام های اداری جدید که بر بستر فن آوری اطلاعات شکل می گیرد، هدف این است که مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دریافت کنند.
وی ادامه داد: نبود محدودیت زمانی اولین مزیت دستیابی به عرضه خدمات الکترونیکی در قوه قضاییه است. ویژگی دیگر این است که خدمات محدود به مکان خاصی نیست. در نظام سنتی ناگزیر به مراجعه به سازمان موردنظر برای دریافت خدمات هستیم. اما در عرضه الکترونیکی خدمات، این محدودیت وجود ندارد.
دکتر شهریاری با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به حوزه های دادرسی و قضایی مانند قانون آیین دادرسی اقتضا می کند مدعی یا طرفین پرونده در برخی امور در دادگاه حضور داشته باشند ، گفت: جز مواردی که قانون تعیین کرده است،  بسیاری از خدماتی که قرار است به مردم ارائه شود، نیاز به حضور فیزیکی افراد ندارد و فرد می تواند از منزل، محل کار یا در مسافرت دادخواست خود را تهیه یا از وضعیت پرونده خود مطلع شود و خدمات قانونی را بدون نیاز به سفر درون شهری و برون شهری، دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب مردم می توانند در مدل های جدید، خدمات خود را در 24 ساعت شبانه روز  و  هفت روز هفته در همه جا عرضه و دریافت کنند. کارآمدی سازمان خدماتی نیز به  چهار تا پنج برابر افزایش می یابد. رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: این پنج برابر افزایش کارآمدی، حاصل برخورداری از خدمات الکترونیک و نوعی تحول در فرایند ارایه خدمات است. در این حال ارایه خدمات نیازمند ساختمان سازی های متعدد و یا اصلاح و تعمیر فضاهای فیزیکی نیست. در دنیای دیجیتالی می‌توان ساختمان های خدماتی مجازی بدون محدودیت در طبقات و اتاق ها ساخت که صرفه‌جویی عظیم منابع ساختمانی و انسانی را همراه دارد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا