پزر و کرین و گوسفند و درسته و باقی ماجرا

سعید هوشیار

ولی این روزها ماجرا خیلی متفاوت شده، عده‌ای معتقدند که اگر در عروسی دوربین فیلمبرداری کرین نباشد، بچه‌شان ناقص به دنیا می‌آید یا اگر گوسفند درسته روی میز شام نباشد که اصلا بچه‌شان نمی‌شود! عده‌ای دیگر هم اعتقاد دارند که اگر گروه موزیک مراسم‌شان بلک کتز یا خواهران غریب یا خواننده لس‌آنجلسی دیگری نباشد بدشگون است! یکی دیگر از آپشن‌هایی که به مراسم عروسی‌های جدید اضافه شده «پزر» است! ما هم اولش فکر می‌کردیم که پزر چیز بدی است ولی بعد از تحقیقات فهمیدیم اگر پزر نباشد چه بدبختی به بار می‌آید!
به شخص یا گروهی که وظیفه یاد دادن ری اکشن به عروس و داماد را برعهده می‌گیرند پزرposer گفته می‌شود. در واقع پزر کاری می‌کند که افراد در عکس‌ها و برخوردها مانند زمان‌های قدیم نباشند. همین چند روز پیش آلبوم قدیمی را در جایی دیدم که 99 درصد افراد حاضر در عکس‌ها به صورت سیخ ایستاده بودند و دو دست‌شان نیز در امتداد پاهایشان قرار داشت! به مدد همین شغل حساس پزری هست که این روزها در عکس‌ها هیچ دو نفری را در یک سمت و سو نمی‌بینید و اگر هم من حسب اتفاق به یک سمت باشند نگاه و لب و گونه و چشم و گوش‌شان سمت دیگری است؛ مثلا همین داک فیسی‌های عزیز را عرض می‌کنم. به دیالوگ زیر که بین یک پزر حرفه‌ای و یک عروس ناشی صورت گرفته دقت کنید:
پزر-عزیزم شب عروسیته، اگه حواست نباشه تو عکس‌ها شبیه بز میفتی، تو نصفه راست صورتت قشنگتره، تو عکس‌ها اونوری برگرد و سعی کن لبخندت در حد معلوم شدن دندون‌های نیشت باشه، چشات هم حالت «دلبر شیرین» به خودش بگیره و همچنین دستاتو یکیشو زیر چونت بذار، اون یکی رو هم ول کن بذار باد بخوره!
یکی دیگر از معضلاتی که سالیان سال عروس و داماد ها
را اذیت می‌کرد، عدم برخورد درست در شب عروسی بود، طوری که بعد از اتمام عروسی دردهایی به سراغ‌شان می‌آمد که ناشی از برخوردهای برخی از اقوام طرفین بود و همین موضع موجب تلخ شدن شیرینی شروع زندگی و به هم خوردن مناسبات منطقه‌ای مشترک می‌شد. ولی اکنون به لطف پزرهای گرامی کاملا شرایط تغییر کرده، به دیالوگ زیر که بین یک پزر حرفه‌ای و یک عروس ناشی صورت گرفته دقت کنید:
عروس- مامان عباس داره میاد سمتم چیکار کنم؟
پزر- چند سالشه؟
عروس-49 سال!
پزر- بزن تو برق کاریت نباشه! هر چی پرسید جواب درست درمون نده!
عروس- باباشم داره میاد اونو چیکار کنم؟
پزر- با باباش خوب باش و بگو بخند کن، با مامانش تو برق باش، حل میشه!
همان‌طور که دیدید، وجود این پزرها تا حد زیادی معادلات را به هم می‌ریزد، همین پزرها هستند که موجب شده اند که تا این حد آمار طلاق پایین آمده و زندگی‌ها قوت بیشتری بگیرند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا