خروج موقت یونان از یورو در دستور کار آلمان

منبع اروپایی روز شنبه همزمان با برگزاری نشست وزیران دارایی منطقه یورو گفت: طرح آلمان در بین اعضای شرکت کننده در نشست منطقه یورو توزیع نشده است.

منبع مذکور با استناد بر این طرح آلمان گفت: دو گزینه ارائه پیشنهادهای بهتر یا خروج موقت یونان از منطقه یورو وجود دارد.

نشست روز شنبه وزیران دارایی منطقه یورو با هدف بررسی طرح جدید اصلاحات الکسیس چیپراس نخست وزیر چپگرای یونان برگزار شد. این در حالیست که آلمان که مواضع سختگیرانه ای را مذاکرات با آتن اتخاذ کرده به این پیشنهادات جدید یونان مظنون است.

دولت آتن به تازگی کمک مالی به ارزش بیش از 80 میلیارد یورو (89 میلیارد دلار) را پیشنهاد کرد.

این اظهارات منبع اروپایی در واکنش به گزارش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ مطرح شد.

این روزنامه گزارش داد که طرح هایی در قالب یک سند رسمی یک صفحه ای وزارت دارایی آلمان بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا توزیع شده است.

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد طرح های جدید یونان فاقد اصلاحات مهم است و به همین دلیل نمی تواند به عنوان الگویی برای یک برنامه جدید کمک سه ساله مورد استفاده قرار گیرد.

این وزارتخانه از یونان خواست پیشنهادهای اصلاحی بهتری ارائه دهد و در غیر این صورت منطقه یورو را دستکم برای پنج سال ترک کند در حالیکه همچنان عضو اتحادیه اروپاست و سایر کمک های بشر دوستانه و حمایت ها را کسب می کند تا بدهی هایش را سر و سامان دهد.

نشست وزرای دارایی منطقه یورو روز گذشته برای بررسی آخرین پیشنهاد یونان برای دریافت کمک های بیشتر مالی در بروکسل بی نتیجه پایان یافت. مذاکرات امروز ادامه می یابد و به همین خاطر نشست فوری سران اتحادیه اروپا به دلیل برگزاری نشست وزرای دارایی لغو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا