سرانه هرجوان ایرانی برای «توانمندسازی» سمن‌ها 50 تومان

از ابتدای سال 91 تا پایان سال 93، مجموع اعتباری که به توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان تعلق گرفته تنها کمی بیش از300 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بودجه اندک مشارکت‌های اجتماعی جوانان اظهار کرد: اگر بنا باشد به صورتی جدی و موثر به توانمندسازی جوانان در مقوله مشارکت اجتماعی منظم و مستمر بپردازیم؛ باید در حوزه توانمندسازی اجتماعی جوانان خیلی بیشتر از اینها سرمایه گذاری کنیم. اما در حال حاضر کل سهم جوانان از بودجه وزارت ورزش و جوانان – به اذعان اعضای فراکسیون جوانان مجلس – تنها در حد احداث 16 کیلومتر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه دولت به توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان باور دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم گسترش متوازن تشکل‌های جوانان کوچک را در کنار و مکمل با سایر ابر تشکل‌های مردمی مانند بسیج و سازمان جوانان هلال احمر گسترش دهیم. هم اکنون حدود 25 میلیون نفر از جمعیت ایران در سن جوانی هستند و باید آنها را برای آینده ایران به لحاظ اجتماعی و فرهنگی توانمند ساخت و این کار البته با منابع موجود ممکن نیست.

حجتی اظهار کرد: تصویب‌نامه سال 1383 هیئت وزیران ملاک و معیار “مشارکت نهادمند اجتماعی” و به عبارت دیگر فعالیت تمام تشکل ها و سازمان های مردم نهاد موجود در کشوراست و متولی توسعه «سمن»‌های جوانان «سازمان ملی جوانان» سابق بوده که پس از ادغام با «سازمان تربیت بدنی»، این مسئولیت به «وزارت ورزش و جوانان» منتقل شده است.

وی در خاتمه افزود: جامعه ما ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی خوبی دارد و لازم است برنامه ریزان و سیاست گذاران به صورت جدی به این قابلیت‌ها بویژه نسل جوان توجه کنند. البته در دو سال اخیر با تغییر رویکرد نسبت به تاسیس و توانمندسازی «سمن»‌های جوانان تلاش شده است تا این قشر خلاق و پرتوان به عرصه مشارکت های اجتماعی باز گردند و با آمدنشان نشاط و امید را پردوام و پایدار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا