کانتر سیمکارتهای جدید پنج برابر افزایش پیدا کرده است

سیدعلی علویان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد:پر شدن کانتر نیز می تواند از دلایل غیر فعال شدن ویا  سوختن سیمکارت باشد .
وی با بیان این که معمولا شرکت های ارائه دهنده ی خدمات تلفن همراه به منظور کنترل و جلوگیری از سوء استفاد ه های احتمالی مانند کپی سیمکارت، شمارنده ای (کانتر) در سیمکارت های تلفن همراه در نظرمی گیرند، گفت: شرکت ارتباطات سیارایران  نیز این شمارنده را برای تعدادی از سیمکارت ها از چند سال قبل در شبکه ایجاد کرده که برای چهل و هشت هزار بار تنظیم شده است.
به گفته وی  بعد از این تعداد روشن و خاموش شدن یا جابه جایی در محدوده ی مراکز سوییچ مختلف، سیمکارت مربوط غیر فعال می شود؛ به طور مثال اگر  روزانه به طور متوسط یک دستگاه تلفن همراه ده بار روشن و خاموش یا مجددا در شبکه ثبت شود، در سال در حدود سه تا چهار هزار بار این تجدید ثبت در شبکه انجام می گیرد که با در نظر گرفتن این تعداد، عمر مفید سیمکارت بیش از ده سال طول می کشد.
وی با اشاره به این که سیمکارت مربوط بعد ازکار افتادن باید تعویض شود، تصریح کرد: تشخیص پر شدن کانتر مربوط در شبکه امکان پذیر است.
علویان با اشاره اینکه هزینه  تعویض سیمکارت در قبوض تلفن همراه منظور می شود، تصریح کرد: برای تعویض سیمکارت های مشترکانی که به دلیل پر شدن کانتر از کارافتاده باشند، هزینه ی اضافی دریافت نمی شود.
علویان خاطرنشان کرد:برای سیمکارت های جدید، شبکه میزان دفعات شمارنده  پنج برابر قبل افزایش پیداکرده است و مساله ای برای این سیمکارت ها وجود ندارد.
موضوع سوختن سیمکارت‌های تلفن همراه مشکلی است که بعضا به دلایل مختلف برای هر مشترکی اتفاق می‌افتد ،اما برخی از مشترکان از سوختن بی‌علت و ناگهانی سیمکارت‌های خود که گویا عمر مفید و مشخصی برای استفاده تا چند سال دارند، ناراضی‌اند و این در حالی است که به گفته‌ مسوولان مخابراتی امکان سوختن بدون دلیل سیمکارت‌ها وجود ندارد و نمی‌توان عمر استانداردی برای سیمکارت‌های تلفن همراه تعریف و مشخص کرد.
گفتنی است هم اکنون تعداد سیمکارت های واگذار شده، همراه اول بالغ بر37 میلیون شماره است که از این میزان بیش از 16 میلیون  سیمکارت دائمی و21 میلیون را سیمکارت های اعتباری تشکیل می دهند.
182/11

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا