پیگیری نامه شورای رقابت از ریاست جمهوری ویا قوه مقننه

جمشید پژویان  رییس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری  موبنا اظهار کرد: در صورتیکه سازمان تنظیم مقررات هیچ پاسخی را به  نامه شورای رقابت ندهد ،از مراجع بالاتراین موضوع پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه گام بعدی شورای رقابت برای اعمال قانون  مراجعه به ریاست جمهوری است گفت: در صورتی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان پیشنهادی خود را به شورای رقابت معرفی نکند و این روند همچنان ادامه داشته باشد، موضوع را با ریاست جمهوری مطرح خواهیم کرد، تا رییس‌جمهور وزرای خود را مکلف به تبعیت از قانون کند.
وی تصریح کرد :شورای رقابت خواستار اعمال قانون است ودر صورتی که با مراجعه به ریاست جمهوری نیز  به نتیجه مورد نظر نرسد از قوه مقننه کسب تکلیف می کند.
رییس شورای رقابت در ادامه خواستار ارائه برنامه و طرح‌های اپراتور ها به این شورا شد و گفت :در صورت تایید شورا ، اپراتورها می توانند به  فعالیت خود بپردازند.
وی خاطرنشان کرد :البته فرستادن این طرح‌ها به سازمان تنظیم مقررات در کنار شورا منع قانونی ندارد و اپراتورها می‌توانند همچنان مانند گذشته با سازمان تعامل خود را داشته باشند.
پژویان افزود: در قانون نیز به صراحت آمده است که نه‌ تنها شورای رقابت می تواند  تمامی قوانین قبلی را لغو کند ، بلکه قوانین جدید هم باید تحت نظارت شورا مصوب شوند، چرا که اصولا شورای رقابت به همین منظور تشکیل شده است.
گفتنی است چندی پیش رییس شورای رقابت در نامه ای با این مضمون که” شورای رقابت با ساختار سازمانی سازمان تنظیم مقررات مشکلی ندارد ولی تا زمانی که وزیر ارتباطات افراد جدیدی را برای همان ساختار سازمانی به شورای رقابت معرفی نکند، این سازمان قانونی نبوده و از طرف شورا هم به رسمیت شناخته نمی‌شود.
“خواستار تعیین تکلیف این سازمان شده بود که تاکنون رگولاتوری هیچ پاسخ ویا موضعگیری در خصوص این درخواست شورا نکرده  است.
182/11 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا