کیفیت، حلقه مفقوده گوشی‌های چینی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، در حالی که گوشی‌های چینی بخش قابل ‌ملاحظه‌ای از بازار تلفن‌همراه ایران را به خود اختصاص داده است، قیمت واحدی برای هیچ کدام از مدل‌های این گوشی‌ها در سطح بازار وجود ندارد.
یک کارشناس حوزه بازار تلفن همراه در این باره گفت: گوشی‌های بدون گارانتی چینی معمولا در شرکت‌های غیرقانونی چین ساخته می‌شوند و این مسئله باعث شده است تا قیمت معینی برای این محصولات در نظر گرفته نشود.
“رضا بیگلری”: با اشاره به اینکه تفاوت قیمت برای خرید یک گوشی چینی در مراکز خرید و فروش تلفن‌همراه در برخی مواقع به 100 هزار ریال نیز می‌رسد افزود: تا کنون هیچ گارانتی رسمی برای این محصولات در نظر گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه بیشتر گوشی های چینی بی نام و نشانی که توسط فعالان غیرقانونی و قاچاقی وارد بازار تلفن همراه می شوند، دارای فناوری های جذابی نظیر صفحه نمایش لمسی بزرگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سرویس ارتباطی بلوتوث و پشتیبانی از موج FM رادیو هستند و حتی قابلیت دریافت سیگنال های تلویزیونی را داشته وشبکه های تلویزیونی را هم نمایش می دهند، هنوز نتوانستند رضایت مردم را کسب کنند.
این کارشناس ادامه داد: اگرچه گوشی های چینی با گارانتی های متفرقه با قیمت پایین نسبت به سایر برندهای معروف جهانی موجود در بازار توانستند به صورت مقطعی از فروش خوبی برخوردار شوند، اما تا کنون مورد استقبال عموم مشتریان قرار نگرفته اند.
129/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا