مخابرات ایران با بورسی شدن همراه اول به صورت مجزا موافق است

صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد : ورو همراه اول به بازار سرمایه در مجموع مثبت است .
وی با اشاره به اینکه از چندی پیش کار کارشناسی بر روی شرکت ارتباطات سیارایران  برای ورود به بازار سرمایه به صورت مجزا  آغاز شده است ،گفت :به طور قطع پذیرش همراه اول در بازار سرمایه زمانبر است و نمی توان یک شبه شرکتی با این گستردگی رابه صورت مجزا وارد بورس کرد .
فیضی خاطرنشان کرد :در حال حاضر برخی مسایل برای پذیرش همراه اول از سوی بورس و فرابورس مطرح شده است که تا رفع این مسایل همچنان همراه اول به عنوان یکی از  زیر مجموعه های شرکت مخابرات در بورس باقی می ماند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورسی شدن شرکت ارتباطات سیار به صورت مجزا منجر به افت تقاضا برای  سهام مخابرات نمی شود ؟گفت :هرچند شرکت ارتباطات سیار ایران از لحاظ در آمد و سود آوری در راس دیگر شرکت های زیر مجموعه مخابرات قراردارد، ولی ورود این شرکت به صورت مجزا به  بورس نمی تواند تاثیر چندانی در تقاضا داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مسوولان بازار سرمایه و همراه اول خواستار ورود  شرکت ارتباطات سیار ایران به  صورت شفاف و به دور از هر ابهامی به این بازار  هستند ، گفت : تا کنون جلساتی نیزبه همین منظور  برگزارشده است و مسایلی پیرامون ورود این شرکت به بازار سرمایه به صورت مجزا مطرح و در حال مرتفع شدن است.
وی یاد آورشد :برای ورود شرکت ارتباطات سیار ایران به بازار سرمایه به صورت مجزا نباید عجله کرد،چرا که پروسه ورود این شرکت به بورس یا فرابورس همانند مخابرات که بیش از سه سال به طول انجامید ،زمانبر است .
گفتنی است وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در اردیبهشت ماه سال جاری از تمایل این شرکت برای ورود به بورس یا فرابورس خبرداده بود.  
همراه اول نخستین شبکه ملی تلفن همراه در ایران است . 
182/11                  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا