نصب ۶۱۰ سایت تلفن همراه در استان کرمانشاه

موبنا – سیامک نوری افزود: هم اکنون 500 سایت مربوط به نسل دوم، 100 سایت مربوط به نسل سه و کمتر از 10 سایت مربوط به نسل چهارم تلفن همراه در این استان نصب شده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب با اشاره به اینکه همراه اول در استان کرمانشاه سه نسل ارتباطات سیار را هدایت می‌کند عنوان کرد: همراه اول از سال 86 تا 93 هدایت نسل دوم تلفن همراه و از سال 93 تاکنون نیز هدایت نسل 3 و بالاتر را بر عهده دارد.
نوری با تاکید بر اینکه بین اپراتورها باید هماهنگی وجود داشته باشد افزود: شبکه همراه در کشور ترکیبی از همراه اول، ایرانسل و رایتل است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور مستمر و براساس پروانه اپراتورها در سه بخش عملیات نظارتی و کنترلی را اجرا می‌کند.
وی نظارت در بخش کیفیت پوشش، سطح پوشش و ظرفیت پوشش را سه بخش مورد توجه سازمان مذکور اعلام و بیان کرد: عدم دریافت سیگنال و کیفیت نامناسب به دلیل اشباع شدن ظرفیت سایت یک منطقه است زیرا برای یک سایت تعدادی از مشترکان تعریف شده است.
نوری به عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و ساکنان مناطق شهری در استان کرمانشاه برای نصب سایت‌های جدید تلفن همراه اشاره و اظهار کرد: این عدم همکاری سبب عدم نصب سایت جدید و ارتقا خدمت‌رسانی به مشترکان شده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب افزود: عدم همکاری افراد به دلیل وجود نگرانی از امواج خطرآفرین سایت‌ها که منجر به بیماری می‌شود گزارش شده و اگر تشعشات بالای 10 باشد خطرآفرین بوده که این امواج در استان کرمانشاه بسیار کمتر از این رقم است.
نوری در مورد بررسی وضعیت شبکه تلفن همراه گفت: در بازه زمانی شش ماه نگاه از دید مشترک به صورت رصد قدرت امواج، کیفیت و وضعیت عادی شبکه انجام و همچنین نظارت برخط نیز به صورت مانیتورینگ انجام می‌شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب بیان کرد: برای ارتقا کیفیت پوشش شبکه‌های تلفن همراه نظارت‌های مستمر توسط این سازمان در کنار سایت سنجی توسط اپراتورهای تلفن همراه به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا