ارتباطات

همراه اول الگویی برای جلب رضایت مشترکان

موبنا – مدیران این شرکت همان زمان پس از اطلاع از موضوع با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کردند، اما با توجه به فعال سازی موفق توسط ۲۰ هزار مشترک دایمی، شرکت ارتباطات سیار همزمان با لغو سرویس برای مشترکان هزینه استفاده آنها در این مدت را نیز به صورت رایگان در نظر گرفت.

رضایت مشتری بر مدار همراه اول

این روزها که برخی از اپراتورهای ارتباطی از هر روشی برای جذب درآمد فرو نمی‌گذارند، همراه اول در اقدامی قابل تقدیر در موضوعی که اصلا در آن نقشی نداشت حاضر شد به خاطر جلب رضایت مشترکان خود برای آن دسته از مشترکانی که با وعده اینترنت رایگان عید فطر اقدام به خرید بسته ۱۲۰ گیگی کرده بودند را در صورت درخواست مشترک نه تنها بسته را لغو بلکه هزینه اینترنت استفاده شده را نیز برای آنها رایگان در نظر بگیرد.

این در حالی است که همراه اول بدون اعلام اینکه چه حجم از اینترنت توسط این ۲۰ هزار مشترک در این چند روز استفاده شده که احتمالا با توجه به سرعت بالای استفاده از اینترنت در شبکه همراه اول قطعا عدد کمی نبوده با این حال این شرکت با در نظر گرفتن جلب رضایت مشترکان خود این هزینه را در صورت‌حساب‌های آنها صفر کرد.

به نظر می‌رسد سازمان رگولاتوری در ارزیابی‌های خود که هر ساله منتشر می‌شود توجه بیشتری به عملکرد اپراتورها در بخش مسوولیت‌های اجتماعی و جلب رضایت مشترکان داشته باشد.

مشترکان اخبار را از درگاه رسمی همراه اول دریافت کنند

شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول در این رابطه گفت: انتشار شایعه دروغی باعث شد، برخی مشترکان همراه اول ناخواسته بسته ۱۲۰ گیگ را فعال کنند که در همان ابتدای این اتفاق جلسه‌ای برگزار و تصمیماتی برای جبران هزینه این مشترکان اتخاذ شد.

وی بیان کرد: مقرر شد خرید تمامی کسانی که با شماره گیری کد مذکور به صورت یکباره این بسته را انتخاب کرده‌اند، لغو شد و مصرف دیتای آنان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید تغییر کرد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه هزینه بالای این بسته می‌توانست موجب یک طرفه شدن خطوط مشترکان شود، فعلا تا مدتی از قطع یا یک طرفه شدن خطوط این مشترکان جلوگیری شد.

به گفته‌ این مدیر همراه اول، در نتیجه بروز این اتفاق، با انجام تغییرات فنی، مقرر شد تا امکان خرید بسته، بدون اخذ تاییدیه مشترک در یک مرحله تایید جداگانه، لغو شود که اقدامات فنی لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: اطلاع رسانی تکمیلی به این مشترکان از طریق ارسال پیامک صورت گرفت. همچنین برای ارتقای آگاهی تمامی مشترکان نیز پیامک هایی با مضامین اطلاع رسان درباره نحوه مصرف و خرید بسته‌ها و سایر اطلاعات ضروری طراحی و ارسال خواهد شد.

وی از مشترکان درخواست کرد، به شایعات در فضای مجازی در موارد مشابه بی توجه باشند و اطلاعات مربوط به همراه اول را صرفا از درگاه های رسمی این اپراتور دریافت کنند.

طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری #۱*۵*۶*۲*۱۰۰* به میزان ۱۲۰ گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده‌اند، عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده‌اند که این مبالغ در صورت‌حساب آنها لحاظ شده است.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا با شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی کند و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه دهد.

آذری جهرمی چند ساعت پس از صدور دستور پیگیری و رسیدگی به موضوع انتشار پیام جعلی اینترنت رایگان از طریق کد دستوری خاصی در شبکه های اجتماعی، نتایج آن را اعلام کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۴۵۰هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد که از این تعداد ۴۰۰هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.

وی افزود: بسیاری از درخواستها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و در نهایت ۲۰هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰هزار نفر، پیامک ارسال که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آنها مسترد شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین از توقف فعالسازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.

 منبع: نود فناوری |‌نویسنده:  عبداله افتاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا