تایید کم‌فروشی پنج تا هشت درصدی در حجم بسته‌های اینترنتی

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه بررسیهای میدانی در برخی اپراتورهای ارتباطات ثابت نشان می‌دهد بین 5 تا 8 درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکین وجود دارد، افزود: بر همین اساس تمامی شرکتها تا 5 درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استانهای فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا 8 درصد کم‌فروشی داشته‌اند و می‌بایست فرایندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: شرکتها درباره 5 درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه موضوع کم‌فروشی به هر یک از اپراتورها تذکر داده شده، افزود: رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و مشترکان درصورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 یا مراجعه به سایت www,195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.
به گزارش ایرنا، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، درست 16 ساعت قبل از کم فروشی برخی از شرکتها خبر داد و اعلام کرد سازمان تنظیم مقررات به زودی به این مسئله رسیدگی خواهد کرد و جرئیات منتشر می شود.
او در توئیتر خود نوشت: حتما اشکالات متعددی در اجرا داریم، مشق ننوشته، غلط ندارد.همواره تلاش کرده‌ایم بهبود حاصل کنیم. در بازرسی مخفی و بدون اطلاع شرکت‌های اینترنتی، متاسفانه کم‌فروشی ۸درصدی برخی شرکت‌ها دربرخی استان‌ها تایید شده است. حق‌الناس را اعاده می‌کنیم. جزییات را سازمان تنظیم مقررات منتشر خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا