سرانجام با مواد اسیدی به ثروت رسیدم

همانطور که انتظار می رفت در ابتدای راه خود به درب های بسته بسیاری رسیدم اما سرانجام شروع فعالیتم در حوزه تولید انواع مواد اسیدی به موفقیت ختم شد و سود عظیمی را روانه حسابم کرد، در این مطلب می خواهم بخشی از محصولات تولید شده را به شما معرفی نماییم.

اسید روی اکتیو

در علوم و صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی، پزشکی، شیمیایی، آب، کاشی و سرامیک و در انواع حسگرها، نانو اکسید روی و اسید روی اکتیو به طور بسیار گسترده در سرزمین پارس و نیز کل دنیا بسیار استفاده می شود زیرا دارای خواص درمانی، مواد شوینده، زیست محیطی و نیز کاربردهای بسیار ضروری در این صنایع می باشند.

از یکی از خواص بسیار عالی آن می ‌توان به کاتالیزو بودن آن اشاره کرد که با استفاده از آن تسمه هایی از آن تولید می کنند که در صنایع الکترونیک، اپتیک، الکترواپتیک و کاتالیزورها کاربرد بسیار گسترده و فراوانی دارند. یکی از کاربردهای بسیار عالی نانو اکسید روی می توان به کاربرد بسیار عالی آن در صنایع بهداشتی و تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد زیرا آنها توانایی ضعیف کردن اشعه ماورای بنفش و نور خورشید را با قدرت بسیار بالا دارند و به همین دلیل از آنها در تولید کرمهای ضد آفتاب بسیار استفاده می شود. همچنین در تولید پانسمانهای طبیعی که به جهت ترمیم و درمان زخمها می باشد بسیار استفاده می کنند.

سرانجام با مواد اسیدی به ثروت رسیدم

اسید سیتریک خوراکی

با گسترش علم و همچنین مدرن شدن صنعت زندگی و افزایش تقاضا از نانو اکسید روی و اسید سیتریک خوراکی نه تنها در ایران و سرزمین پارس بلکه در کل دنیا در صنایع بسیار مختلفی از جمله صنعت ساخت سرامیک و کاشی و سنگ، صنایع آرایشی و بهداشتی، لاستیک، بتن و نیز حسگرهای گاز بسیار استفاده می کنند.

از آنها به این جهت در ساخت کاشی و سرامیک استفاده می شود زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و میکروبی می باشد. از آنجایی که که کاملاً ضد احتراق می باشند پس برای ساخت باتری بسیار مفید است و در نتیجه از آنها در این مورد بسیار استفاده می کنند. در صنعت الکتریسیته به خاطر داشتن حرارت بالا در انتقال و نیز به خاطر نارسا بودن در برابر جریان الکتریسیته بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از صنعتهایی که از خواص نانو ذرات اکسید روی بسیار استفاده می‌ کند صنعت داروسازی و مواد بهداشتی می باشد زیرا این نانوذراتها کاملاً ضد اشعه ماوراء بنفش می باشند و از آن در ساخت داروهای ضد سرطان و داروهای پوستی بسیار استفاده می شود.

سرانجام با مواد اسیدی به ثروت رسیدم

اسید فسفریک

در حقیقت ویژگی های ارزشمند اکسید روی اکتیو مانند اسید فسفریک پارس دارای شفافیت بسیار بالایی بوده و از آن برای شکاف انرژی، تحرکات الکترونها و تابش نور زیاد به کار برده شده و عموما برای ساخت نمایشگرها، چراغهای LED و حتی ترانزیستورها مورد استفاده قرار می گیرد. توتیا در واقع اکسیدی ناخالص موجود در روی بوده که در گذشته تا به امروز از آن برای ساخت فلز برنج می شود از اکسید روی برای ترکیبات مواد آرایشی استفاده شده و می تواند از بروز حساسیتهای پوستی جلوگیری کند سالانه به طور میانگین درصد بسیار زیادی از اکسید به روش های مختلف به تولید رسیده و از آن برای زمینه های مختلف به کار کرفته می شود.

سرانجام با مواد اسیدی به ثروت رسیدم