سفید محبوب ترین رنگ خودروی 2 دهه اخیر! خیابان ها خالی از خودروهای رنگارنگ گذشته شدند

به‌روزترین‌ها| براساس مطالعات انجام شده از سوی یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی درباره بازار خودروی دنیا، تنها 20 درصد از بازار خودرو جهان به رنگ های غیر خثنی همچون سفید، سیاه، خاکستری و نقره ای اختصاص می یابد و طی 2 دهه اخیر رنگ سفید برای خودرو به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین رنگ معرفی شده است.

بر اساس مطالعه و تحقیقی که توسط بازار آنلاین iSeeCars.com در خصوص بیش از 20 میلیون مورد مبادله خودروهای دست دوم در بازه زمانی 2004 تا 2023 انجام گرفته است، نتایج زیر به دست آمده است:

رنگ سفید در سالیان اخیر به محبوب ‌ترین رنگ برای خودروها تبدیل شده و در حال حاضر 27.6 درصد از کل خودروها را شامل می شود. این رقم نسبت به سال 2004 میزان افزایش 77.4 درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این، رنگ‌های خاکستری متشکل از سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای که در پارکینگ‌های متراکم تقریباً نامرئی به نظر می‌رسند، در حال حاضر 80 درصد از تمامی خودروها را تشکیل می‌دهند؛ این درحالی است که این میزان در سال 2004 برابر با 60.3 درصد بوده است.

از میان رنگ‌های خاکستری، رنگ خاکستری خود رشد قابل توجهی داشته و طی 2 دهه اخیر توانسته بیشترین افزایش سهم بازار را با 81.9 درصد به دست بیاورد. رنگ مشکی نیز با 22 درصد از سهم بازار، افزایش 56.5 درصدی را از سال 2004 نشان می‌دهد. اما در مقابل، محبوبیت رنگ نقره‌ای با کاهش 52.2 درصدی در این بازه زمانی مواجه شده است.

در خصوص رنگ‌های واقعی، این تحقیق حاکی از آن است که طیف رنگ‌های روشن‌تر در 20 سال گذشته تقریباً نصف شده‌اند، هرچند شرکت‌های خودروسازی همچنان گستره کاملی از گزینه‌های رنگی را ارائه می کنند اما به نظر می رسد مشتریان این بازار چندان تمایلی نسبت به خرید خودروهای رنگی از خود نشان نمی دهند؛ به طوری که رنگ‌های طلایی، بنفش، قهوه‌ای و بژ هر یک بیش از 80 درصد از محبوبیت خود را از دست داده‌اند و در سال گذشته رنگ‌های طلایی و بنفش هر کدام تنها 0.1 درصد از بازار را در اختیار داشته‌اند.

در تحلیل این روند، ممکن است به سلیقه ناچیز مصرف‌کنندگان، نبود خلاقیت در میان آنان یا مسئله کوری رنگی در جامعه نسبت داده شود.

بر اساس اظهارات کارل بروئر، تحلیلگر ارشد iSeeCars: به نظر می‌ رسد خودروهای رنگی در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌ اند. هر رنگی به جز رنگ‌ های خاکستری در 20 سال گذشته از محبوبیت شان کاسته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا