لوکسید S9 به زودی به عنوان رقیب جدی مدل Yتسلا وارد بازار می شود

به‌روزترین‌ها| هوآوی و چری به زودی لوکسید S9 را به عنوان تازه ترین محصول خود با مجموعه ای از ویژگی‌ ها، فناوری‌ ها و با قیمتی رقابتی به عنوان رقیب جدی مدل محبوب Y تسلا روانه بازار خواهند کرد. این خودروی شاسی بلند و کوپه خوش ظاهر قرار است در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار چین شود.

لوکسید S9 بر پایه طراحی مدولار پیشرفته E0X چری ساخته شده و به خاطر باتری ولتاژ بالای 800 ولت کاربید سیلیسیم آن شناخته می شود. بنابراین انتظار می‌ رود که S9 از قوای محرکه لوکسید S7، با گزینه‌ های محرک چرخ‌ های عقب 288 اسب بخار و چهار چرخ محرک 489 اسب بخار استفاده کند.

خریداران بالقوه می‌توانند از میان سه گزینه باتری مختلف LFP (62 کیلووات ساعت)، M3P (82 کیلووات ساعت تامین شده توسط CATL)، و NMC (100 کیلووات ساعت) انتخاب کنند که این انعطاف‌ پذیری برای گستره وسیعی از نیازها و ترجیحات رانندگی مناسب است.

بسته باتری M3P ساخت CATL گزینه‌ ای جالب توجه است. در واقع این یک باتری LMFP (لیتیم-منیزیم-آهن-فسفات) است اما CATL به آن «فسفات ترنری» می‌ گوید؛ زیرا شامل فلزات دیگری نیز می‌ شود. با اصلاح ساختار شبکه‌ ای باتری با منیزیم، روی و آلومینیوم، ظرفیت شارژ و تخلیه به میزان زیادی بهبود می‌ یابد در حالی که هزینه‌ های آن همچنان پایین نگه داشته می‌ شود. 

لوکسید S9 به زودی به عنوان رقیب جدی مدل Yتسلا وارد بازار می شود

با قیمت‌ هایی که تخمین زده می‌ شود بین 300 هزار تا 400 هزار یوان یعنی به طور تقریبی بین 39 هزار تا 51 هزار و 400 یورو قرار است لوکسید S9 در بازار خودرو عرضه و تسلا مدل Y را در بازار چین با قیمتی پایین‌ تر هدف قرار دهد.

با این تفاسیر، این استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی و مجموعه گسترده ویژگی‌های S9 می‌تواند آن را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی با بودجه محدود تبدیل کند.

همانطور که اشاره شد هواوی در تولید و عرضه S9 با شرکت خودروسازی چری دست به همکاری زده است و تبحر فناورانه این شرکت در ویژگی‌های پیشرفته S9 برای علاقه مندان به خودروهای روز، آشکار است.

به طوری که این خودرو به سیستم کمک رانندگی ADS 3.0 هوآوی مجهز شده است؛ مجموعه‌ ای پیچیده از فناوری‌ ها که ایمنی و راحتی را در جاده‌ ها ارتقا می‌ دهد. علاوه بر این، S9 دارای سازه بدنه Xmotion 2.0 است که برای بهبود کنترل، رانندگی اسپرت و ایمنی کلی طراحی شده است. در داخل کابین، رانندگان نمایشگر هد آپ با واقعیت افزوده AR-HUD 2.0 هوآوی را خواهند یافت که اطلاعات ضروری را بر روی شیشه جلو به نمایش می گذارد.

لوکسید S9 به زودی به عنوان رقیب جدی مدل Yتسلا وارد بازار می شود

طراحی بیرونی لوکسید S9 از سدان لوکسید S7 و Aito M9 الهام گرفته است و ظاهری مدرن و کارآمد از نظر آیرودینامیکی را در بر می‌گیرد. چراغ‌های جلوی باریک LED که با یک نوار نور به هم متصل شده‌اند، جلوپنجره بسته و خطوط شیبدار کاپوت به خودرو ظاهری متمایز و اسپرت می‌بخشد. از همه مهم‌تر، سقف S9 حامل یک سنسور لیدار ساخت هوآوی است که به قابلیت‌های رانندگی خودکار پیشرفته این خودرو اشاره می‌کند.

لوکسید S9 گواهی بر همکاری رو به رشد میان خودروسازان سنتی و غول‌های فناوری است؛ این مشارکت اجازه ادغام آخرین فناوری‌ها در خودروها را می‌دهد و کارکرد و جذابیت آنها را برای مخاطبان گسترده‌تری ارتقا می‌بخشد.

همچنین به طور کلی می توان گفت که ترکیب قیمت مناسب، عملکرد و فناوری پیشرفته لوکسید S9، با پشتوانه اعتبار هوآوی و چری، آن را به یک رقیب قدرتمند برای مدل Y تسلا تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا