سرمایه‌گذاری 60 میلیارد یورویی فولکس واگن برای رقابتی نگه داشتن خودروهای گازسوز

به‌روزترین‌ها| فولکس واگن میلیاردها دلار روی موتورهای گازسوز هزینه خواهد کرد و این پول برای «رقابتی نگه داشتن خودروهای گازسوز» هزینه خواهد شد.

درحال حاضر گذار به خودروهای الکتریکی آن گونه که برخی خودروسازان پیش بینی کرده بودند، پیش نمی رود. بر این اساس چند شرکت خودروساز که اهداف بلندپروازانه ای برای تبدیل شدن به تولیدکنندگان کاملاً الکتریکی در آینده نزدیک داشتند نیز برنامه خود را به تعویق انداخته اند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز به همین منظور از 180 میلیارد یورو (196 میلیارد دلار) که در سال 2023 برای تحقیق و توسعه کنار گذاشته شده بود، بیش از دو سوم آن را برای «الکتریکی سازی و دیجیتالی سازی» هزینه خواهد کرد.

برنامه فولکس واگن برای توسعه خودروهای گازسوز

آرنو آنتلیتز، مدیر مالی و مدیر عملیاتی گروه فولکس واگن درباره اینکه یک سوم سرمایه باقیمانده در کجا هزینه خواهد شد؟ گفت: این شرکت قصد دارد حدود 60 میلیارد یورو (65 میلیارد دلار) را برای «رقابتی نگه داشتن خودروهای گازسوز» سرمایه گذاری کند.

وی همچنین ادامه داد: «آینده صنعت خودرو در دست الکتریکی‌ها است، اما گذشته تمام نشده است.» این گفته ها در حالی مطرح شد که بر اساس برنامه قبلی این شرکت خودروسازی که در اواخر سال 2022 اعلام شد، فولکس واگن قصد داشت از سال 2033 در اروپا به طور کامل به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کند.

همچنین توفاس شفر مدیر برند فولکس واگن در سال گذشته به موتورهای احتراق داخلی (ICE) به عنوان یک «فناوری قدیمی» در زمینه سوخت های فسیلی اشاره کرده است. او بحث های مربوط به سوخت های سنتزی را چیزی به عنوان «سر و صدای غیر ضروری» توصیف کرد. این در حالی است که برند دیگر گروه فولکس واگن، پورشه، به طور فعال در تولید سوخت فسیلی در یک کارخانه در شیلی مشارکت دارد.

اجرای برنامه توسعه تولید خودروهای الکتریکی وقتی دیگر

برندهای لوکس دیگر امپراتوری فولکس واگن نیز از نزدیک چگونگی تکامل سوخت های پایدار را دنبال می کنند. بوگاتی حتی به فکر طراحی جایگاه های سوخت رسانی است که می تواند در محل مالک نصب شود و با سوخت فسیلی پر شود. لامبورگینی معتقد است موتور احتراق داخلی می تواند با استفاده از چیزی غیر از سوخت های فسیلی نجات یابد. بنتلی نیز در حال بررسی سوخت های تقریباً خنثی از نظر کربن است.

در مورد شرکت مستقر در کرو، بنتلی هدف خود برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده خودروهای الکتریکی تا سال 2030 را به تعویق و آن را سه سال به تأخیر انداخته است. به همین ترتیب، فورد دیگر فکر نمی کند بتواند تا سال 2030 در اروپا به طور کامل الکتریکی شود. استون مارتین نیز اخیراً مسیر خود را تغییر داد و قصد دارد در دهه آینده به تولید خودروهایی با موتور احتراق داخلی ادامه دهد.

واضح است که شرکت های خودروسازی بیشتری در حال ارزیابی مجدد استراتژی های خود در زمینه خودروهای الکتریکی هستند، زیرا مردم هنوز تمایلی به رها کردن موتورهای احتراق داخلی ندارند. خودروسازان در یک موقعیت دشوار قرار دارند، زیرا مقررات انتشار آلایندگی سخت تر می شود و نیازمند سرمایه گذاری بر روی سوخت‌های پاک هستند. در عین حال، توسعه شدید الکتریکی ها از چین یک نگرانی برای بازیگران جهانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا