تجهیزات کمتر، خدمات سریع‌تر؛ مزایای خودروهای برقی در خدمات پس از فروش| بهبود زیرساخت‌های خودروهای برقی با توسعه همکاری‌های بین‌بخشی

به‌روزترین‌ها| با ورود خودروهای برقی به بازار داخلی ایران، نیاز به توسعه شبکه خدمات پس از فروش این محصولات بیش از پیش احساس می‌شود. ساختار ساده‌تر عیب‌یابی و نیاز به تجهیزات کمتر برای تعمیرات این خودروها، فرصت مناسبی برای تسریع در ارائه خدمات پس از فروش فراهم کرده است.

همچنین، با توجه به مسئولیت شهرداری‌ها و تاکسیرانی در تأمین ایستگاه‌های شارژ، همکاری‌های بین‌بخشی می‌تواند به بهبود زیرساخت‌های لازم برای استفاده گسترده‌تر از خودروهای برقی کمک کند.

در این رابطه عباسعلی غیاثی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در پاسخ به این سوال که خدمات پس از فروش خودروهای برقی همپا با واردات این محصولات توسعه یافته است؟ به به‌روزترین‌ها گفت: باتوجه به عرضه و واردات خودروهای برقی در کشور، شبکه خدمات پس از فروش این محصولات در حال آماده سازی جهت ارائه خدمات است.

وی با اشاره به ساختار ساده عیب یابی محصولات برقی در قیاس با خودروهای بنزینی و دیزلی، توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات خودروهای برقی بسیار کمتر از محصولات بنزینی و گازوئیلی است.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در پاسخ به سوال دیگر این رسانه مبنی بر وظیفه تامین خدمات پس از فروش تاکسی های برقی، بیان کرد: تامین و ارائه خدمات پس از فروش تاکسی های برقی به عهده خودروسازان است. همچنین مجموعه هایی همچون شهرداری و تاکسیرانی وظیفه تامین ایستگاه شارژ را بر عهده دارند.

غیاثی با اشاره به احتمال بروز مشکلاتی در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای برقی در آینده افزود: هرچند شرکت های خودروساز و وارد کننده وعده تامین باتری را داده اند اما با توجه به قیمت بالای باتری تهیه آن در شبکه خدمات پس از فروش به نظر نمی‌رسد این مهم بتواند به سرعت انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا