فناوریفناوری های نوینفیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

دستیار صوتی گوگل Gemini Live رایگان شد

گوگل اعلام کرد که میلیون‌ها کاربر اندروید به‌طور رایگان به ارتقاء هوش مصنوعی دستیار صوتی Gemini Live دسترسی خواهند داشت.

به‌روزترین‌ها| گوگل به‌تازگی شروع به ارائه رایگان نسخه زنده Gemini برای تمام کاربران اندروید انگلیسی‌ زبان از طریق اپلیکیشن Gemini کرده است. این نسخه قبلاً تنها برای کسانی که اشتراک ماهانه ۲۰ دلاری Google One AI Premium داشتند، در دسترس بود. Gemini Live دستیار صوتی نسل بعدی گوگل است که قادر به کمک به کاربران در سبک محاوره‌ای طبیعی و روان است.

این فناوری برای اولین بار در رویداد Google I/O 2024 در ماه مه به نمایش گذاشته شد. Gemini Live از پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی Gemini گوگل استفاده می‌کند و به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویا یک فرد واقعی با شما گفتگو می‌کند. کاربران می‌توانند درباره موضوعات مختلف از آن کمک بگیرند و حتی در اواسط جمله نیز صحبت آن را قطع کنند. علاوه بر این، Gemini Live از تعاملات شما یاد می‌گیرد و به مرور زمان خود را با سبک ارتباطی شخصی شما سازگار می‌کند.

Gemini Live دسترسی رایگان به Gemini 1.5 Pro را فراهم می‌کند

پس از اعلامیه‌ای که در پلتفرم ایکس منتشر شد، کاربران قادر خواهند بود با ضربه‌زدن روی آیکون Gemini Live در پایین سمت راست صفحه، بلافاصله به‌طور زنده با Gemini گفتگو کنند. این سرویس از مدل پیشرفته هوش مصنوعی Gemini Pro 1.5 استفاده می‌کند که معمولاً فقط برای مشترکان پرداختی در دسترس است. Gemini Live به کاربران در سطح رایگان برای اولین بار دسترسی به مدل پیشرفته هوش مصنوعی گوگل را می‌دهد.

با این حال، Gemini Live هنوز قادر به انجام بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته Gemini 1.5 Pro مانند ادغام با جیمیل و گوگل داکس نیست. اگر کاربران بخواهند از این امکانات استفاده کنند، همچنان باید اشتراک Google One AI Premium را خریداری کنند و از نسخه پیشرفته Gemini غیر زنده استفاده کنند. با این حال، تفاوت زیادی بین تجربه Gemini Live برای کاربران رایگان و کسانی که اشتراک کامل دارند، وجود ندارد.

چرا گوگل Gemini Live را رایگان کرده است؟

ارائه رایگان Gemini Live به کاربران غیرپرداختی منطقی به نظر می‌رسد، زیرا استفاده بیشتر مردم از این فناوری به معنای داشتن داده‌های آموزشی بیشتر برای مدل‌های هوش مصنوعی آینده گوگل است. اگرچه در حال حاضر ضبط‌های صوتی ذخیره نمی‌شوند، گوگل از داده‌های متنی مکالمات برای این منظور استفاده خواهد کرد.

همچنین باید توجه داشت که مرورگران انسانی ممکن است مکالمات ذخیره شده را، البته به صورت ناشناس، بررسی کنند. با این حال، گوگل به کاربران توصیه می‌کند که اطلاعات محرمانه را وارد مکالمات نکنند، که ممکن است در حین چت کردن طبیعی سخت باشد. ارائه رایگان Gemini Live همچنین فشار بیشتری بر سایر خدمات، مانند حالت پیشرفته صوتی ChatGPT وارد می‌کند.

خبری از Gemini Live برای کاربران iOS نیست

همان‌طور که در این اعلامیه اشاره شده، Gemini Live در حال حاضر برای کاربران iOS در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود پس از عرضه اپلیکیشن Gemini برای iOS، به زودی در دسترس قرار گیرد. پشتیبانی از زبان‌هایی غیر از انگلیسی نیز به احتمال زیاد در همین بازه زمانی شروع به عرضه خواهد کرد.

به طور کلی، آینده Gemini Live و قابلیت‌های آن می‌تواند انقلابی در تعاملات کاربران با هوش مصنوعی باشد. با گسترش دسترسی به این فناوری، می‌توان انتظار داشت که استفاده از آن در مشاغل، آموزش و سرگرمی افزایش یابد. این دستیار صوتی نه‌تنها به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به سوالات کاربران عمل می‌کند، بلکه به تدریج درک عمیق‌تری از نیازهای فردی آنها پیدا خواهد کرد.

این فرآیند یادگیری به جمینی زنده کمک می‌کند تا تجارب شخصی‌تر و مرتبط‌تری ارائه دهد. علاوه بر این، توسعه و بهبود مداوم مدل‌های هوش مصنوعی می‌تواند به ایجاد ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند پردازش زبان طبیعی و ادغام بهتر با دیگر اپلیکیشن‌ها منجر شود. این امر می‌تواند کاربران را به سمت اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی و استفاده گسترده‌تر از آن سوق دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا