سلامت

تیتک، راهی برای یافتن شیرخشک

محمدی رئیس سازمان غذا و دارو از رفع کمبودها در زمینه غذای کمکی نوزادان و ضرورت برای مراجعه به سامانه تیتک برای تهیه شیرخشک خبر داد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در تهیه شیرخشک کمبود خاصی وجود ندارد بیان داشت: یکی از تولید کننده‌های شیرخشک کشور به علت نوسازی در خطوط تولید سه هفته وقفه در تولید داشت که این موضوع بر توزیع شیرخشک اثر موقت گذاشت.

وی ادامه داد: این مشکل رفع شده است و مشکلی در تامین شیرخشک نداریم البته همه شیر خشک‌ها فرمول مشابهی دارند و نام‌های تجاری مختلف برتری به یکدیگر ندارند.

محمدی با بیان اینکه شیرخشک در ۵۰ تا ۶۰ درصد داروخانه‌ها موجود است ادامه داد: ممکن است برخی داروخانه‌ها علاقه‌مند به فروش شیرخشک نباشند و توصیه ما به مردم برای تهیه شیرخشک و سایر اقلام دارویی استفاده از سامانه تیتک است، چون داروخانه‌ای که موجودی دارد در نزدیک‌ترین منطقه مورد نظر قابل جستجو است.

وی تاکید کرد: همچنین امکان مقایسه و بررسی اقلام دارویی هم در این سامانه موجود است و اگر نام تجاری خاصی موجود نباشد می توانند با مراجعه به سامانه تیتک ، نمونه مشابه را پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا