اخبار برگزیدهبورسفیدفید برتر

رشد 16 هزار میلیاردی صندوق‌های طلا در سال 1403

در سال 1403، بازار ابزارهای کالایی به ویژه صندوق‌های طلا، با جذب بیش از 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی، نقشی کلیدی در مدیریت شوک‌های اقتصادی ایفا کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ از ابتدای سال 1403، صندوق‌های طلا پذیرای ورود نقدینگی قابل توجهی بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهند که حدود 18 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به ابزارهای کالایی مانند صندوق‌های طلا، گواهی‌های سکه و زعفران وارد شده است. در این میان، صندوق‌های طلا با جذب بیش از 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی، بیشترین سهم را داشته‌اند.

رشد 16 هزار میلیاردی صندوق‌های طلا در سال 1403

مطابق داده‌های ارائه‌شده توسط معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران، کمتر از 2 هزار میلیارد تومان به گواهی‌های سپرده و تقریباً 180 میلیارد تومان به ابزارهای مالی زعفران اختصاص یافته است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که میان ابزارهای کالایی، صندوق‌های طلا موفق‌تر از دیگران عمل کرده‌اند و بیشترین میزان نقدینگی را جذب کرده‌اند. همچنین، ابزارهای کالایی در تعدیل تاثیرات ناشی از ریسک‌های اقتصادی و جذب شوک‌های نقدینگی نیز نقش بسزایی ایفا کرده‌اند. با توجه به این روند، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به امنیت و ثباتی که این ابزارها ارائه می‌دهند اعتماد بیشتری پیدا کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا