118 تبليغاتي مي‌شود

آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» از راه اندازي طرح تبليغات روي سامانه 118 خبر داد و افزود: اين طرح كه براي پخش تبليغات شركت‌هاي تجاري در نظر گرفته شده است از سوي شركت مخابرات به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پيشنهاد شد و پس از اصلاح اشكالات طرح به تصويب رگولاتوري رسيد.
وي ادامه داد: شركت‌هاي تجاري در صورت تمايل به استفاده از اين سرويس، پس از عقد قرارداد يك متن تبليغاتي براي شركت مخابرات ارسال مي كنند كه اين متن مي تواند حاوي اطلاعاتي مانند نوع خدماتي كه توسط شركت ارائه مي شود، ساعت كاري، شماره تماس در روزهاي تعطيل، آدرس شعب شركت در مناطق مختلف و يا هر اطلاعات دلخواه ديگري باشد.
رئيس اداره خدمات مخابراتي شركت مخابرات گفت: اين متن تبليغاتي توسط شركت مخابرات استان تهران به يك فايل صوتي تبديل و به شماره تلفن واحد تجاري موردنظر در 118 اضافه خواهد شد.
وي افزود: در اين سرويس مشتركي كه با سامانه 118 تماس مي گيرد و شماره تماس آن واحد تجاري را درخواست مي كند، بعد از اعلام شماره توسط اپراتور، فايل صوتي برايش پخش خواهد شد كه متقاضي مي تواند در صورت تمايل به پيام گوش دهد و در غير اين صورت تلفن را قطع كند.
آزاد خاطرنشان كرد: در حال حاضر اجراي اين طرح براي مدت شش ماه در هيات مديره شركت مخابرات استان تهران تصويب شده است و بعد از شش ماه براي تصميم گيري در مورد ادامه يا پايان طرح، در هيات مديره مجدد بازنگري خواهد شد.
وي اظهار داشت: در اين طرح قيمت هر ثانيه پيام تبليغاتي هزار تومان در ماه در نظر گرفته شده است كه حداقل زمان اين پيام 10 ثانيه و حداكثر آن 45 ثانيه است و براي مثال قيمت ماهانه يك پيام 30 ثانيه اي 30 هزار تومان خواهد شد و شركت‌هاي متقاضي مي توانند قراردادهايي با حداقل زمان يك ماه وحداكثر زمان شش ماه با شركت مخابرات استان تهران منعقد كنند.

* آشنايي مردم با سامانه 118 زمينه مناسبي براي تبليغات در اين سامانه است

در همين راستا حسيني از كارشناسان بازاريابي و اقتصادي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص پيش‌بيني ميزان استقبال از اين سرويس، گفت: اين سرويس تجربه جديدي است و در ابتداي مرحله توسعه قرار دارد به همين دليل نمي توان در خصوص ميزان استقبال از آن با اطمينان كامل صحبت كرد، اما به دليل برخي تشابهات مي توان تا حدودي اين سرويس را با تجربه هاي قبلي مقايسه كرد.
حسيني اظهار داشت: هر رسانه و سرويس خدماتي بعد از آغاز به كار و پس از آنكه توانست جاي خود را در بين مردم تثبيت كند مي توانند بهترين وسيله براي تبليغات باشد و اين واقعيتي است كه در ورود هر رسانه و سرويس جديد كه مخاطب آن مردم هستند تكرار مي شود.
وي ادامه داد: اين همان تجربه اي است كه در راديو، تلويزيون و حتي تلفن همراه ديده مي شود و مي توان گفت به دليل آشنايي نزديك به 100 درصدي مردم با سامانه پاسخگويي 118 و با در نظر گرفتن پوشش كامل تلفن ثابت در تهران و دسترسي بالاي مردم به تلفن همراه در اين استان بستر لازم براي رشد اين سرويس محيا بوده و اين طرح براي موفقيت از امتياز گستردگي لازم بر خوردار است .
اين كارشناس اقتصادي از ديگر امتيازات اين سرويس را قيمت مناسب آن عنوان كرد و گفت: اين سامانه از قيمت بسيار پاييني در مقايسه با رسانه هاي ديداري، شنيداري و مكتوب برخوردار است و اين خود يكي ديگر از دلايل موفقيت اين طرح خواهد بود.
به گزارش فارس سابقه اجراي مشابه اين سرويس، به صورت رايگان و محدود در مورد برخي واحد‌هاي عام المنفعه مانند بيمارستان‌ها و سازمان‌ها وجود داشت، با اين تفاوت كه بعد از اعلام شماره درخواست شده در اين پيام آدرس واحد مربوطه پخش مي شد.
بنابراين گزارش، بسياري از تماس هايي كه با 118 گرفته مي شود به منظور اطلاع از آدرس، ساعات كاري براي مراجعه حضوري و يا اطلاع از نوع خدمات ارائه شده توسط شركت مورد نظر است كه ارائه اين اطلاعات در قالب يك پيام تبليغي، نياز بسياري از متقاضيان را در تماس با شركت مربوطه برطرف خواهد كرد كه قطعا براي شركت‌ها مفيد خواهد بود.
اين گزارش حاكي است: طبق گزارش هاي ارائه شده ازسوي شر كت مخابرات ايران، مركز 118 استان تهران جدا از هزينه نگهداري و به روز كردن اطلاعات مركز سالانه بالغ بر 6 ميليارد تومان بودجه را به خود اختصاص مي دهد و نزديك به هزار كارمند در 12 منطفه اپراتوري شهر تهران مشغول به فعاليت هستند.
بنابراين گزارش، مراكز 118 تاكنون عليرغم هزينه بر بودن، هيچ درآمدي براي شركت هاي مخابرات استاني نداشته اند و همين امر توسعه اين مراكز را با كاستي هايي روبه رو كرده است.
اين گزارش مي افزايد: با توجه به روند كند خصوصي شدن شركت مخابرات كه عليرغم خصوصي شدن همچنان از قانون هاي دولتي تبعيت مي كند، افزايش اقداماتي از اين قبيل هر چند كوچك، اما مي تواند در خصوصي سازي خدمات اين شركت و كاهش وابستگي به بودجه دولتي مفيد واقع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا