ارتباطات

*كاربردي‌ شدن IT در ميان مردم*كيفيت ارائه سرويس مولفه موثر نفوذ IT در بين عموم مردم است

ايسنا – آحاد مردم براي دريافت سرويس‌ و استفاده از IT به كيفيت درخور توجه اهميت خاص مي‌دهند و براي كاربران تفاوتي نمي‌كند سرويس را يك دستگاه دولتي و يا يك بنگاه اقتصادي بخش خصوصي ارائه مي‌كند بلكه برقراري ارتباط و رفع سريع نياز از راه‌هاي الكترونيكي با قيمت مناسب در شرايطي كه اطمينان استفاده از اين روش تضمين شده باشد از اهميت بالايي برايشان برخوردار است.
پرويز رحمتي – رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آ‌وري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب ادامه داد: براي نفوذ IT در بين طيف‌هاي مختلف مردم نيازمند فرهنگ‌سازي از طريق رسانه‌هاي صوتي و تصويري و نوشتاري هستيم. اين رسانه‌ها نقش بسيار تعيين كننده‌اي در انتقال اخبار و اطلاعات و ايجاد فضاي مساعد براي توسعه بازار IT دارند.
وي با بيان اين كه بعد از فرهنگ‌سازي و آشنايي مردم با IT اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا نرخ و تعرفه به كارگيري اين خدمات براي كاربران معقول و به‌صرفه است، افزود: بايد هزينه‌هاي مربوط به‌كارگيري IT را براي خانوارها به گونه‌اي تعريف و پياده‌سازي كنيم تا امكان اينكه در سبد طيف گسترده‌اي از خانوارهاي ايراني قرار بگيرد فراهم شود.
رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران كيفيت ارائه سرويس‌ها را ديگر مولفه موثر در نفوذ IT در بين عموم مردم عنوان و اظهار كرد: بعد از فرهنگ‌سازي و تعيين قيمت مناسب خدمات، مردم به دنبال كيفيت هستند و اگر سرويسي با كيفيت پايين ارائه شود به طور قطع مورد اقبال قرار نمي‌گيرد.
او تصريح كرد: اگر كاربران براي يك “پرداخت اينترنتي” بعد از چند بار تلاش به دليل مشكلاتي از قبيل نبود زيرساخت‌هاي مناسب و در نتيجه نبود سرعت كافي موفق نشوند نهايتا مجبور به حضور در بانك مي‌شوند و نوعي عقبگرد اتفاق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا