GPRS همراه اول جوان ناکام!

GPRS  تلفن همراه یکی ازاین سرویس ها است که با هدف بوجود آوردن امکان تبادل اطلاعات با سرعت بالا و کیفیت بهتر روی بستر شبکه تلفن همراه معرفی شد.
با استفاده از این تکنولوژی مشترکان تلفن همراه می توانند در همه حال به شبکه اینترنت متصل باشند و در صورت تبادل اطلاعات براساس فایل دریافتی ، هزینه پرداخت کنند.
از طریق GPRS دسترسی به تمامی کاربردهایی که یک کاربر با اتصال به شبکه رایانه ای بدست می آورد، حاصل می شود.
درکشور ما بهره برداری از سرویس GPRS و ارائه آن توسط اپراتورهای تلفن همراه با فراز و نشیب های مختلفی روبه رو بود و  دیرتر از دیگر کشورهای دنیا اتفاق افتاد.
درباره اپراتور اول (همراه اول) البته برنامه ریزی برای ارائه این سرویس از سال85 شروع شد اما مسئولان وزارت ارتباطات وعده تابستان 86 را برای بهره برداری از آن دادند.
درنهایت پس از امروز و فردا کردن همراه اولی ها برای ارائه GPRS ، این سرویس در آذر ماه سال 87 در تهران و کرج و فقط برای مشترکان سیم کارت های دائمی راه اندازی شد.
درحالی که بسیاری از مشترکان همراه اول در انتظار استفاده از سرویس GPRS تا پایان سال گذشته بودند اما این اتفاق هنوز  میسر نشده و مشترکان این اپراتور همچنان در بسیاری از شهرهای کشور در انتظار استفاده ازاین سرویس مانده اند.
مسوولان شرکت ارتباطات سیار گفته بودند که در فاز اول این طرح ، سرویس GPRS برای دومیلیون مشترک در سطح کشور ظرفیت سازی شده که براساس آخرین آمار منتشره از این شرکت تلفن همراه دولتی، تعداد مشترکانی که از این سرویس در سراسر کشور استفاده می کنند به یک میلیون نفر هم نمی رسد.
سرعت سرویس GPRS بین 30 تا50کیلوبیت در ثانیه است و هزینه استفاده از آن در زمان اوج ترافیک به ازاء هرکیلو بایت تبادل اطلاعات 8/14ریال و در زمان غیراوج ترافیک و روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات چهارریال است.
کارشناسان حوزه تلفن همراه براین باورند که استفاده از سرویس های با کیفیت و تعرفه های متعادل حق اولیه هرمشترک است و این اپراتورهای تلفن همراه هستند که باید برای احقاق این حق تلاش کنند؛ اما  به اعتقاد این کارشناسان مشکلات سرویس GPRS نیز به سایر اختلالات تلفن همراه در کشوراضافه شده است و اعتراض برخی از مشترکان را به همراه داشته است.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا