حماسه 22 خرداد سبب شگفتی مردم دنیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس، محمد سلیمانی در مراسم افتتاح مجتمع ورزشی شهر خشت افزود: مشارکت 85 درصدی و حضور 40 میلیونی مردم، موجب شگفتی دنیا شد و این درحالی است که حداقل سن رای دهندگان نیز از 15 سال به 18 سال افزایش یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: انتخابات 22 خرداد ماه نشان داد که مردم پس‌از سی سال در تعیین سرنوشت خود مشارکت جدی دارند و توجهی به القائات بیرونی ندارند و ملت بزرگ ایران در رفراندومی دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند.
وی خاطرنشان کرد: با انتخابات 22 خرداد ماه به ‌سادگی و زیبایی انقلاب اسلامی، به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل شد که بدون شک این نسل خود را برای تداوم و توسعه انقلاب آماده خواهند کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: حضور مردم تایید عملکرد دولت از سوی مردم و نتیجه عملکرد مدیران دولت در اقصی نقاط کشور بود و بسیاری از افراد این محاسبه را نکرده بودند که وقتی خدماتی توسط دولتمردان به‌مردم ارایه شود، مردم مسیر انتخاب خود را پیدا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی دولت یکی از نکات برجسته دولت نهم است که تلاش بسیاری شد تا این عملکرد دولت را سیاه جلوه دهند و آن را زیر سئوال ببرند در حالی‌که دولت نهم مردم ‌را بر دیوان‌سالاری مقدم داشت.
در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس به عملکرد این شرکت در دولت نهم اشاره کرد و گفت: از بدو شروع دولت نهم تا امروز 4 هزار و 861 پروژه به ارزش 3 هزار و 754 میلیارد ریال در فارس به بهره‌برداری رسیده است.
چنگیز امیری پروژه‌های اجرا شده در دولت نهم را بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: بیشتر این طرح‌ها در روستاها اجرا شده که باعث رفع محرومیت از چهره روستاهای استان فارس شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات فارس همچنین در خصوص وضعیت موجود ارتباطات این استان گفت: یک میلیون و 700 هزار تلفن ثابت در استان نصب شده که از این تعداد، یک میلیون و 450 هزار تلفن مشغول به‌کار می‌باشد که با احتساب این تعداد تلفن ثابت در استان فارس، ضریب نفوذ تلفن شهری 56/35 درصد و ضریب نفوذ تلفن روستایی 28 درصد می‌باشد.
امیری در خصوص وضعیت تلفن همراه در استان فارس اظهار کرد: 2 میلیون و 850 هزار تلفن همراه منصوبه داریم که از این تعداد نیز 2 میلیون و 450 هزار شماره مشغول به‌کار می‌باشد که تلفن همراه با ضریب نفوذ بیش‌از 55 درصدی، فارس در کشور مقام دوم را دارد.
وی افزود: استان فارس بهترین وضعیت تلفن همراه و ارتباطات کشور را در اختیار دارد و در سه سال گذشته همواره جایگاه اول کشور را به‌خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس خاطرنشان کرد: تعداد ایستگاه‌های پوششی تلفن همراه در استان یک هزار و 172 ایستگاه است که 90 درصد جاده‌های اصلی نیز زیر پوشش آنتن‌دهی است که یکی از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به فارس، پوشش تلفن همراه در 10 درصد باقیمانده از جاده‌های اصلی فارس است که این مصوبه هم درحال انجام است.
وی اضافه کرد: مخابرات استان فارس جایگاه خوبی درشبکه فیبرنوری کشور داشته که با اجرای بیش‌از 7 هزار و 400 کیلومتر فیبرنوری نقش مهمی در ارتباطات کشور دارد و درحال حاضر نیز عملیات کابل‌کشی یک هزار و 700 کیلومتر فیبرنوری را دردست اجرا دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا