‌70 هزار تماس در روز با مرکز 118 شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس، محمد صادقی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 179 اپراتور در مرکز 118 مشغول به ارایه خدمات به‌مردم می‌باشند افزود: این اپراتورها در 4 شیفت کاری مشغول به پاسخگویی به‌مردم هستند.
رئیس مرکز اطلاعات 118 شیراز گفت: بیش‌از 460 هزار شماره تلفن ثابت در سیستم اطلاعات مرکز 118 ثبت شده است که این شماره‌ها به‌صورت روزانه از مراکز امور مشترکان شرکت مخابرات فارس به‌روز می‌شود و چنانچه شماره مشترکی به‌دلیل برگردان کابل تغییر یابد شماره تلفن جدید مشترک به مدت 6 ماه در این مرکز نگهداری می‌شود که با اعلام شماره قبلی به مرکز 118، شماره جدید به درخواست‌کننده اعلام می‌شود.
صادقی اظهار داشت: ساعت اداری شلوغ‌ترین ساعات کار مرکز اطلاعات 118 است که به‌طور میانگین هر اپراتور در طول یک ساعت 80 تماس را پاسخگویی می‌کند.
رئیس مرکز اطلاعات 118 شیراز در پاسخ به این سئوال که چه شماره تلفن‌هایی در این مرکز ثبت می‌شود گفت: شماره تلفن مراکز اداری، تجاری، خدماتی، درمانی و مشترکان حقیقی که به مخابرات درخواست ثبت شماره تلفن خود را در مرکز 118 داده‌اند در بانک اطلاعاتی این مرکز موجود است و چنانچه مشترکی درخواست ثبت یا حذف شماره تلفن خود در این مرکز را دارد، می‌تواند درخواست خود را از طریق سایت اینترنتی شرکت مخابرات استان فارس به دفاتر خدمات ارتباطی اعلام کند.
صادقی به مدت زمان مکالمه و پاسخگویی هر اپراتور در هر تماس اشاره کرد و گفت: مدت زمان مکالمه اکثر تماس‌ها کمتر از 30 ثانیه می‌باشد ولی حداکثر زمانی که برای مکالمه هر تماس منظور شده است 100 ثانیه است که این زمان به ‌منظور کاهش مدت زمان انتظار و ترافیک پاسخگویی برای سیستم تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات 118 تنها پاسخگوی اطلاعات تلفنی ثابت می‌باشد و شماره مشترکان تلفن همراه در این مرکز ثبت نشده است و از مشترکان تقاضا می‌شود هنگام برقراری تماس با 118، کد اپراتور را که در ابتدای تماس اعلام می‌شود برای پیگیری‌های احتمالی به‌خاطر بسپارند.
وی یاد آور شد: بهتر است دفترچه‌ای را برای ثبت شماره‌های ضروری و مورد نیاز خود در نظر بگیریم تا مجبور به تماس مجدد با 118 و افزایش ترافیک پاسخگویی در این مرکز نشویم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا