مسؤولان مخابرات از سرویس‌های همراه اول استفاده نمی‌کنند

سرویس پیام‌کوتاه کشور برای دومین بار بعد از 3 روز برقراری، مجدداَ قطع شده، درحالی که مسؤولان مخابرات از این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، از روز 14 تیر کاربران تلفن‌همراه و استفاده‌کنندگان سرویس پیامک بار دیگر با قطعی این شبکه مواجه شدند درحالی که این مشکل به تازگی بعد از 21 روز رفع شده بود و با وجود اختلالات بسیار تاحدودی کاربران را به وضعیت قبل بازگردانده بود ولی بازهم طی دو مرحله ( ابتدا سرویس پیامک همراه اول قطع شد، سپس سرویس پیامک ایرانسل) کل شبکه کشور قطع شد.
نکته جالب این که مدیران و مسؤلان وزارت ارتباطات، مخابرات و همراه اول نه تنها در این خصوص هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی و یا حتی توضیحی نمی‌دهند بلکه از قطع پیامک هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
اینجا یک سؤال پیش می‌آید در شرایطی که سیم‌کارت مورد استفاده یک مسؤول، همراه اول است؛ آیا عدم اطلاع از قطعی سرویس‌های آن استفاده نکردن از این سرویس‌ها نیست؟
تمام مدیران از زمان مسؤول شدنشان از سیم‌کارت‌های دولتی همراه اول استفاده می‌کنند و شاید این بی‌اطلاعی به عدم استفاده آنها از امکانات همراه اول اعم از SMS ، MMS ، GPRS مربوط می‌شود.
این عدم بی‌اطلاعی ظاهری و یا اعلام اختلال فنی تنها شعور کاربران را نشانه گرفته است و نسان‌دهنده این است که در هزاره سوم حقوق اولیه ارتباطات در کشور وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل مخابرات ضرر این شرکت را از قطعی پیامک صفر و ناچیز عنوان می‌کند درحالی‌که به اذعان خود اپراتورها این زیان بسیار زیاد است و تنها با اقزایش تعرفه، ارسال چندباره پیامک‌ها در زمان برقراری یا افزایش میزان مکالمه نیز این ضرر جبران نمی‌شود.
برخی از مسؤولان تنها برای اینکه دلیلی آورده باشند از اختلال فنی یا تاثیر آلودگی هوا در قطعی شبکه سخن به میان آورده‌اند این در حالی است که به گفته یک کارشناس مخابرات تاکنون هیچ اختلال فنی توسط شرکت ارتباطات سیار و وزارت ارتباطات در شبکه پیامک گزارش نشده است و اینکه شایعه شده است اختلال در ارسال پیامک به دلیل آلودگی هوا است، صحت نداشته و آلودگی هوا هیچ تأثیری در این زمینه ندارد.
به گزارش ایلنا، محدودیت در ارتباطات تنها مربوط به سیستم پیام کوتاه نمی‌شود و هم اکنون ارتباط از طریق کارت‌های تلفن بین‌المللی برای تماس با خارج کشور میسر نیست و شرکت‌های ارائه‌دهنده کارت‌های بین‌المللی این مشکل را ناشی ار عملکرد شرکت مخابرات می‌دانند، همچنین سامانه 118 نیز خارج از دسترس شده و سرویس MMS ، GPRS نیز که از ابتدا قطع بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا