ضریب نفوذ تلفن روستایی فارس به 125 درصد رسید

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، چنگیز امیری اظهار داشت : سه هزار و 11 روستای سطح استان فارس دارای ارتباط هستند که دو هزار و 207 عدد از این تعداد دارای تلفن خانگی هستند.
وی افزود: حدود 40 درصد از جمعیت استان فارس در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و علی رغم گستردگی استان و همچنین پراکندگی مناطق روستایی، با تلاش متخصصان و کارشناسان مخابراتی استان، ارتباط رسانی به این تعداد از روستاها عملیاتی شده است.
امیری ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، ارائه تلفن خانگی به تمامی روستاهای بالای 100 نفر جمعیت، یک سال زودتر از زمان پیش‌بینی شده در برنامه چهارم توسعه، محقق شده است.
وی با بیان اینکه 530 هزار شماره منصوبه تلفن ثابت در مناطق روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 460 هزار شماره تلفن در سطح روستاهای استان فعال هستند.
مدیرعامل مخابرات استان فارس درباره تلفن همراه روستایی گفت: با راه‌اندازی 309 سایت تلفن همراه (BTS) ، یک هزار و 458 روستا تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار گرفته‌اند و تاکنون 400 هزار شماره ظرفیت‌سازی شد و از این تعداد، 143 هزار شماره به روستائیان واگذار شده است.
وی با اشاره به ارائه سرویس ارسال پیامک و همچنین اینترنت (GPRS) روی این سیم‌کارت‌ها گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تا پایان سال جاری، سیم‌کارت‌های اعتباری روستایی نیز به متقاضیان ارائه خواهد شد.
امیری با اشاره به برقراری رومینگ میان تلفن همراه سراسری و تلفن همراه روستایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، سه هزار و 110 روستای استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه سراسری قرار دارند.
وی با بیان اینکه 500 دفتر خدمات ارتباط روستایی در سطح استان راه‌اندازی شده، تصریح کرد: این دفاتر به منظور جلوگیری از تردد روستائیان به مناطق شهری جهت انجام خدمات مربوط به امور مشترکان راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به این که در این دفاتر خدمات مخابرات، پست، پست بانک و اینترنت به روستائیان ارایه می‌شود افزود: تا پایان سال جاری تعداد این دفاتر به 524 دفتر خواهد رسید.
128/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا