حضور سازمان در پروژه اپراتور سوم به نظر قانونگذار منوط است

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر صادق‌زاده با اشاره به اینکه سازمان گسترش یکی از این سه نهادهاست، در توضیح این موضوع گفت: پروژه اپراتور سوم نیز از مصادیق فن‌آوری‌های High-tech محسوب می‌شود و مجاز به فعالیت در این عرصه است البته در قانون تصریح شده است که حداکثر ظرف سه سال از شروع به کار پروژه، این نهادها باید تمامی سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.
او در ادامه یادآور شد:با توجه به اینکه بخش خصوصی کشور از نظر تأمین مالی به ویژه در ابتدای پروژه که هزینه‌های سنگینی دارد با مشکل روبه‌روست سازمان گسترش آمادگی خود را برای حضور در پروژه اپراتور سوم اعلام کرده است.
معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره لزوم حضور اپراتور سوم در بازار تلفن همراه کشور نیز عنوان کرد: حضور اپراتور سوم و حتی چهارم با توجه به اینکه هر اپراتور با نسل فن‌آوری خاص خود وارد بازار می‌شود، برای ایجاد شرایط رقابتی در بازار مؤثر است.
وی که درهمایش‌ تلفن همراه چالش‌ها و چشم‌اندازها که به همت گروه علمی تحلیلی طیف برگزار شد سخن می‌گفت در پایان اظهار کرد: سازمان گسترش برای کمک به شرکت‌های خصوصی وارد این عرصه شده است و در صورتی که قانونگذار این سازمان را مجاز به فعالیت در این عرصه نداند از نظر قانونگذار تبعیت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا