بازگشایی نماد و تغییرات جهشی در مخابرات

فعالیت خریداران بلوکی مخابرات با قوانین جدید    
صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بعد از مستقر شدن و خروج خریداران بلوکی از قوانین دولتی آیین‌نامه‌ها نیز اصلاح شده و در آن زمان است که شاهد تغییرات جهشی در مخابرات خواهیم بود.
وی افزود: ما صورت جلسه را به ثبت شرکت‌ها دادیم که معمولا این کار بیش از دو هفته طول نمی‌کشد که بعد از گذراندن مراحل اداری مورد نیاز سود سهامداران توزیع خواهد شد. سهامداران حقیقی می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی برای دریافت سود سهام خود مراجعه کنند.
فیضی ادامه داد: سود سهام مخابرات در مرحله اول به ازای هر سهم 130 ریال و در مرحله دوم 140 ریال تصویب و نهایی شد و این در حالی است که معمولا سود سهام‌ها در سال یک بار پرداخت می‌شود ولی سهام مخابرات در یک سال دو بار پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا نماد شرکت مخابرات ایران که از دهم مردادماه متوقف شد تا سود را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد سرانجام امروز در آخرین روز معاملاتی با 42 درصد افزایش قیمت مورد بازگشایی قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران روز گذشته در جلسه‌ی پاسخگویی به کارگزاران و صاحبان سهام گفت: علت بسته شدن نماد مخابرات در تابلو بورس، عدم ارائه‌ به موقع EPS سال 88 توسط سازمان حسابرسی به سازمان بورس بود که هم‌اکنون این اطلاعات در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است.
او تاکید کرد: تا تاریخ یازدهم شهریورماه سال جاری، کسانی که متقاضی خرید سهام بلوکی شرکت مخابرات هستند، باید مدارک و توانایی آنان توسط هیأت واگذاری، ارزیابی گردد و نهایتاً در روز 18 شهریورماه سهام در تالار بورس ارائه شود.
فیضی افزود: به دلیل این که شرکت مخابرات ایران به طور کامل خصوصی نشده، سازمان‌های مختلف به صورت دوگانه با مخابرات برخورد می‌کنند که همین امر باعث تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری و مدیریت می‌شود. در صورتی که به طور خصوصی ‌شود، تکلیف روشن و مدیریت منسجم می‌شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: با توجه به این که تمام ضوابط فنی و مالی و اداری شرکت مخابرات ایران، براساس استانداردهای جهانی‌ست، اگر خصوصی‌سازی به طور کامل اجرا شود شاهد افزایش سود و سرمایه خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا