14 کار مهم تقی پور در وزارت ارتباطات

تقی پور پیش از این رئیس سازمان فضایی بود.همان سازمانی که در دورات تصدی وی، پرتاب ماهواره امید درخشان ترین فعالیت کارنامه فعالیت وی به شمار می رود.
اما وی قصد دارد در کسوت وزیر ارتباطات به اهداف و مقاصد دیگری غیر از فضا نیز دست یابد.وی در ارائه برنامه های خود به مجلس شورای اسلامی چندین محور مهم و سرفصل های کاری خود را مطرح کرده است.
در این نوشتار به 14 برنامه اعلامی از سوی تقی پور وزیر ارتباطات می پردازیم.
وی در دفاع از برنامه های خود برای این وزارت، تعیین تکلیف اپراتور سوم تلفن همراه را از نخستین اولویت های کاری خود پس از تصدی امور دانسته است.این پروژه از بههار سال گذشته کلید خورد ولی به دلایل مختلف چون سیاسی ناکام و عقیم ماند.وزیر ارتباطات قصد دارد از طریق قانونی(البته نحوه آن مشخص نشده است) و تجدید مزایده این پروژه را به سرانجام برساند.
توسعه اینترنت و ارزان کردن آن نیز از برنامه های تقی پور برای وزارت ارتباطات است.ارزان شدن اینترنت و توسعه آن از کارهایی بود که در دوران وزارت دکتر سلیمانی تا حدودی پیشرفت داشت اما نتیجه ملموسی برای کاربران در پی نداشت.
توجه به فناوری های هوا و فضا از دیگر برنامه هایی است که تقی پور قول توسعه آن را داده است.وی پرتاب ماهواره امید را در کارنامه خود یدک می کشد بنابراین تجربه کافی در این بخش را دارد.
حمایت از مالکیت معنوی و صدور خدمات فنی که اکنون یکی از معضلات تولید کنندگان بخش خصوصی به دلیل کپی برداری غیر قانونی است از دیگر محورهای فعالیت تقی پور به شمار می رود.
ارائه خدمات ارزش افزوده، توسعه پست  و پست بانک، توسعه اقتصاد دانش محور و بسط استفاده از فناوری اطلاعات در تولید اقتصادی از محورهای دیگر اعلام شده تقی پور است.
اکنون بسیاری از کشورها متوجه نفوذ و بهره آی تی در اقتصاد خود شده اند. بنابراین در جهت بومی سازی آن گام بر می دارند.
راه اندازی شبکه پشتیبان برای زیر ساخت اینترنت کشور یکی دیگر از برنامه هایی است که تقی پور بدان اشاره کرده که با توجه به قطعی های مکرر شبکه اینترنت کشور در جنوب اجرای این امر الزامی می نماید.
خصوصی سازی اکنون در مخابرات ایران آغاز شده و بناست در 18 شهریور 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس عرضه شود.بنابراین تسهیل و ادامه روند خصوصی سازی کامل به معنای واقعی در کنار کاهش و حذف تصدی گری دولتی باید در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گیرد.
چنانچه برنامه های تقی پور در این محورها عملیاتی شود می توان در طول چهار آینده شاهد ارزانی اینترنت، توسعه خصوصی سازی و حضور پررنگ بخش خصوصی در تولید دانش فنی و صاردات آن و رونق اقتصادی از طریق بهره گیری از فناوری اطلاعات در کشور باشیم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا