نوکیا از آینده خود در ایران نگران شد

نوکیا که اکنون بیش از 50 درصد بازار گوشی تلفن همراه ایران را دردست دارد در ماه های اخیر با چالش جدی در فروش رسمی محصولات خود در بازار شده است.
این شرکت پس از انتشار برخی اخبار درباره فروش برخی تجهیزات ویژه، به گفته یکی از مدیران نوکیا شاهد کاهش 10 درصدی فروش گوشی خود در بازار شده است.
به گفته این مقام مسوول نوکیا، این شرکت بنابه دلایل سیاسی در حال حاضر با برخی مشکلات کاری و اداری روبرو است.
بازار گوشی ایران با وجود تعدد شرکت ها و برندهای تولید کننده گوشی، همچنان در میان کشورهای خاورمیانه جذاب ترین بازار برای شرکت های تولیدی و وارد کننده خود نمایی می کند.
سونی اریکسون دومین برند معتبر تولید کننده گوشی در بازار ایران است که توانسته از فرصت کاهش فروش نوکیا در بازار تا حدودی به نفع خود بهره گیرد.
پس از این دوبرند، سامسونگ در جایگاه سوم قرار دارد.این شرکت در ماه های اخیر با تولید گوشی های لمسی متنوع با امکانات مناسب توانست میزان فروش خود را در بازار ایران بالا ببرد.
ال جی ، اچ تی سی  و آیفون نیز در بازار پس از این سه برند در رتبه های بعدی فروش جای دارند.برخی از فعالان بازار و کارشناسان امر پیش بینی می کنند با ادامه کاهش فروش نوکیا و تبلیغات گسترده سونی اریکسون همراه با معرفی مدل های ایرانی پسند و حضور جدی سامسونگ، بازار گوشی ایران در آینده نه چندان دور تغییرات محسوسی را به خود گیرد و رتبه فروشندگان اول تا سوم بازار گوشی، تا حدودی تغییر کند.
نوکیا زمانی بیش از 70 درصد بازار را به خود اختصاص داده و به نوعی فرمانده بازار بود، اکنون در بین خریداران و مسائل داخلی دچار مشکلات جدی شده است.
گوشی های این برند به صورت قاچاق در بازار ایران به فروش می رسد. برای حل این معضل نیز دولت می تواند تعرفه واردات گوشی ار منطقی کرده و از 25 درصد فعلی به 10 یا 15 درصد کاهش دهد.
با این امر شرکت های رسمی در برخی مواقع تخلفاتی را انجام می دهند مجبور به حرکت در مسیر صحیح خواهند شد.
بنابراین در آینده می توان شاهد تحولات جدید در بازار گوشی و شرکت ها و برند های معتبر باشیم.
20/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا