واگذاری شرکت های بزرگ مانند مخابرات به تعاونی ها بهترین راهکار است

“احمد بزرگیان” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: واگذاری بلوکی سهام شرکت های بزرگ، هم موجب تسریع در روند واگذاری ها می شود و هم نتایج خوبی بعد از واگذاری در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت احراز اهلیت و صلاحیت متقاضیان خرید شرکت مخابرات، گفت: در واگذاری مخابرات به بخش خصوصی باید حساسیت امنیتی این بخش در نظر گرفته شود که البته این امر با تشکیل کمیته ویژه تایید اهلیت متقاضیان خرید، رعایت شده است.
بزرگیان، در مورد مشارکت سرمایه گذاران خارجی در خرید سهام مخابرات، گفت: سرمایه گذاران خارجی بهتر است در امور مربوط به اپراتورها آن هم با رعایت مصوبه مجلس شورای اسلامی مشارکت نمایند.
وی در مورد واگذاری شرکت های بزرگ دولتی به نهادهای شبه دولتی، اظهار داشت: این موضوع به دلیل ضعف بخش خصوصی رخ می دهد، حال باید سئوال شود چرا بخش خصوصی نقدینگی لازم و حجم پول بالا را در اختیار ندارد که در این امور فعال شود.
عرضه بلوک 51 درصدی سهام مخابرات که بزرگترین واگذاری تاریخ خصوصی سازی کشور محسوب می شود از 18 به 25 شهریور موکول شد که طی آن 22 میلیارد و 931 میلیون سهم شرکت مخابرات به ارزش هفت هزار و 800 میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا