فورد فیستا ST200 در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی شد
موبنا- Ford Fiesta ST200 برای ارائه عملکرد بهتر از یک پیشرانهی ارتقاءیافته و ترنساکسل تقویت شده بهره میبرد.
از دیگر تغییرات صورت گرفته در سیستم محرک این خودرو میتوان به نسبت جدید ۴.۰۶ رانندگی نهایی در مقابل ۳.۸۲ فیستا ST استاندارد اشاره کرد که باعث ایجاد شتاب بیشتر در مدل ST200 میشود. فورد مدعی شده است فیستای جدید میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۷ ثانیه پشت سر بگذارد که نسبت به ۶.۹ ثانیهی فیستای استاندارد ۰.۲ ثانیه بهبود داشته است. در تستهای انجام شده نسخهی آمریکای فیستا توانسته بود ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۴ ثانیه پر کند.
جو باکاج، نایب رییس بخش توسعهی محصول فورد اروپا در کنفرانس خبری این کمپانی اعلام کرد مالکان فیستا واقعا عاشق این خودرو هستند. مدل ST نیز رانندگان ویژه و خاص خود را به سطح جدیدی از قدرت و عملکرد فرا میخواند. وی معتقد است فیستای جدید یک سبک کلاسیک از آینده است.
علاوه بر بهینهسازیهای صورت گرفته در سیستم قدرت فیستا ST200، میتوانیم پیشرفتهای دیگری را مشاهده کنیم. به لطف سیستم Torque Vectoring Control پیشرفته با سه حالت کنترل پایداری الکترونیک، سختی غلطشی ارتقاءیافته برای اکسل انطباقی عقب و کاهش ارتفاع خودرو به اندازهی ۱۵.۲۴ میلیمتر با استفاده از فنرها و دمپرهای جلو و عقب، هندلینگ خودروی نیز بهبود قابل توجهی داشته است.
به علاوه، فرمان این خودروی دو در به یک سگدست جلوی اصلاح شده و میل فرمان کوتاهتر با نسبت فرمانپذیری ۱۳.۶۹ به ۱ مجهز شده است؛ در حالی که سیستم ترمز فیستا استی ۲۰۰ با استفاده از سیلندر بزرگتر ترمز و ترمزهای دیسکی عقب ارتقاء یافته است.
از نظر ظاهری فیستا استی ۲۰۰ فورد تغییراتی داشته است. از مهمترین تغییرات میتوان به رینگهای ۱۷ انیچی مات، کالیپر ترمز قرمز رنگ و رنگ خاکستری منحصر به فرد بدنه اشاره کرد. از نظر طراحی داخلی نیز بهینهسازیهایی صورت گرفته است که شامل صندلیهای چرمی جلو با دوخت نقرهای، پدالهای براق و ترکیب رنگ نقرهای روی کمربند ایمنی میشود.
در حالی که هنوز مشخص نیست فورد فیستا ST200 وارد بازار آمریکا شود، ولی فروش این مدل از فصل تابستان در اروپا آغاز خوهد شد.
منبع:زومیت|نویسنده:حامی غفاری
176/