فید

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری تویوتا در اوبر برای اشتراک خودروهای خودران

موبنا – تولید وسایل نقلیه خودران انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده و امکان پذیر شدن استفاده مشترک از این خودروها می تواند تا حد زیادی از مشکل ترافیک و آلودگی محیط زیست بکاهد.
در سال ۲۰۱۶ جنرال موتورز از سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلار در شرکت لیفت ارائه دهنده خدمات تاکسی یابی خبر داده بود تا به اشتراک گذاری خودروهای خودران در آینده تسهیل شود.
حال تویوتا هم دست به اجرای ابتکار عمل مشابهی زده و قصد دارد در شرکت اوبر با هدف عملی کردن همین هدف سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری تویوتا در اوبر همکاری بین دو طرف را به منظور ارتقای فناوری های مربوط به خودروهای خودران افزایش خواهد داد و باعث خواهد شد استقبال ازخودروهای خودران توسط عموم مردم افزایش یابد.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری تویوتا در اوبر برای اشتراک خودروهای خودران

تویوتا و اوبر قصد دارند فناوری های خود را در این حوزه به اشتراک بگذارند و به همین منظور تویوتا سیستم پشتیبانی خودکار خود را در اختیار اوبر می گذارد و اوبر نیز سیستم رانندگی خودکار خود را در دسترس تویوتا قرار خواهد داد. تویوتا پیش از این هم بخش هایی از این سیستم را در پلاتفورم Sienna Minivan به کار گرفته بود.
اوبر همچنین قصد دارد برای استفاده مشترک مردم از خودروهای خودران یک مدل تجاری جدید ابداع کند و احتمالا به همین منظور به طور گسترده از خودروهای ون تویوتا استفاده خواهد کرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا