اخبار برگزیدهبازارخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

درمان درد قیمت‌گذاری دستوری در کلینیک خودرو؛ شاهین پلاس اتوماتیک با قیمت بازار عرضه می‌شود؟

به‌روزترین‌ها| نمایش شاهین پلاس اتوماتیک یک بار دیگر موضوع قیمت گذاری دستوری این بیماری‌ مزمن صنعت خودرو را یادآوری کرد؛ زیانی که هر سال بر آن افزوده می شود و دست اندازی بر سر راه خودروسازان برای تولید محصولات جدید است.

با این حال خودروسازان بزرگ کشور باز هم سعی دارند در این شرایط نه چندان مناسب به مسیر خود ادامه دهند و تولیدات جدیدی را برای حفظ مشتریان داخلی به بازار ارائه دهند.

در این راستا و در تازه ترین اقدام، کلینیک خودرو راه اندازی شده است تا خبرنگاران، مشتریان، خبرگان صنعت و نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا ضمن بررسی محصولات قیمت پیشنهادی خود را هم از بین خودروهای تولید داخل ارائه دهند تا این خودروساز بتواند با ارائه مستندات جدیدی به سازمان حمایت، قدری از زیان خود بکاهد و با سود منطقی در مسیر تحقیق و توسعه تولیدات جدید سرمایه گذاری کند. کلینیکی که شاید بالاخره بتواند فاصله طویل قیمتی خودرو در کارخانه و بازار را کاهش دهد.

تولید 40 هزار دستگاه شاهین پلاس اتوماتیک تا پایان 1403

مهدی آقاطاهریان معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه برای تولید خودروی شاهین پلاس اتوماتیک نیاز به تغییراتی در خودرو وجود داشت گفت: این پروژه از سال 1401 آغاز و تولید انبوه آن از خردادماه 1403 در شرکت سایپا انجام شد. همچنین برنامه تولید آن نیز برای امسال 40 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال است تا بخشی از خلا بازار خودروهای اتوماتیک و اقتصادی شود.

درمان درد قیمت‌گذاری دستوری در کلینیک خودرو؛ شاهین پلاس اتوماتیک با قیمت بازار عرضه می‌شود؟

وی افزود: کلینیک ارزیابی و قیمت‌گذاری شاهین پلاس اتوماتیک که محصول جدید شرکت سایپا است در چهار جامعه هدف برگزار خواهد شد که  بخشی از آن شامل تست و بررسی با حضور اصحاب رسانه است. همین روال برای مشتریان، خبرگان صنعت از شرکت‌های خودروسازی و در آخر نیز با حضور نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش شرکت سایپا برگزار خواهد شد. در این کلینیک، شاهین پلاس اتوماتیک در کنار محصولات تولید داخل رقبا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آقاطاهریان بیان داشت: این محصول از نظر کیفی نمره بالایی دارد و یکی از تولیدات فاخر صنعت خودروی کشور است که می‌تواند استانداردهای یوروانکپ را پاس کند. همچنین راننده و سرنشینان می‌توانند از نظر ایمنی، اعتماد بالایی به این محصول داشته باشند.

نقش کلینیک خودرو در قیمت گذاری شاهین پلاس اتوماتیک

وی با اشاره به نقش کلینیک خودرو در بررسی قیمت و کیفیت شاهین پلاس اتوماتیک سایپا گفت: طی یک اقدام تازه، یک شرکت را با عنوان کلینیک خودرو برای بررسی و کیفیت خودرو قرار داده ایم که آن ها بر اساس بررسی هایی که انجام می دهند قیمتی نزدیک به بازار ارائه شود و بر اساس همان اطلاعات، مستندات به سازمان حمایت ارسال و بعد از آن عملیات قیمت گذاری و پیش فروش خودرو آغاز شود.

آقاطاهریان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حمایت به مستندات جمع آوری شده از سوی کلینیک خودرو توجه می کند یا خیر؟ توضیح داد: طی جلساتی که با مدیران سازمان حمایت و معاونت حمل و نقل خودرو داشتیم، قرار شد به غیر از آنالیز، نگاهی هم به مستندات کلینیک داشته باشند. کلینیک تمامی اطلاعات شامل تست‌های داینامیک و استاتیک که توسط خبرنگاران انجام شده را نظرات در مقایسه با رقبا ارائه خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین این قول به ما داده شده است که اگر مستندات محکمی توسط شرکت ثالثی که انتخاب شده ارائه شود و بتواند نظرات را به درستی منتقل کنند، در قیمت‌گذاری تاثیرگذار باشد.

درمان درد قیمت‌گذاری دستوری در کلینیک خودرو؛ شاهین پلاس اتوماتیک با قیمت بازار عرضه می‌شود؟

آقاطاهریان ادامه داد: هرچند اگر قیمتی که مصوب شود بالا باشد برای شرکت خودروساز مفید است، اما شاید اتفاقات سال‌های گذشته دوباره تکرار شود و خودروساز نیز علاقه‌ای به بالا بردن قیمت ندارد. ما قیمت‌هایی می‌خواهیم که در سطح بازار تعیین می‌شود؛ چرا که بازار از همه ما پیشتازتر است. بنابراین هر قیمتی که تعیین شود و به همان قیمت خودروها را ارائه خواهیم کرد.

ضرورت قیمت گذاری جدید برای شاهین پلاس اتوماتیک

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به ارسال اطلاعات مربوط به حساب رسی خودروهای تولید قبل به سازمان حمایت ارسال شده تاکید کرد: شاهین پلاس اتوماتیک به عنوان محصول جدید سایپا و با توجه به برنامه تولید 40 هزار دستگاهی از آن در سال جاری، هرچه سریع تر باید قیمت گذاری شود. به خصوص که این محصولی نیست که در گذشته قیمت داشته باشد و بخواهند همان قیمت را اعلام کنند. اما در مورد دیگر  خودروهای تولید سایپا هر گونه افزایش قیمت باید با مجوز وزارت صمت انجام شود.

وی درباره قیمت های مصوب برای خودروسازان افزود: خودروساز موظف به تکمین قانون است و نمی‌تواند قیمتی خارج از آن، برای محصولات خود ارائه دهد. اما طی جلساتی که برگزار کردیم قرار بر این شده که کلینک‌ها در قیمت‌گذاری دخیل باشد تا نه قیمت خودرو برای مردم بالاتر از بازار باشد و نه آنقدر پایین باشد که خودروساز دچار زیان‌دهی شود. همچنین قیمت باید به نحوی تعیین شود که متناسب با اقتصاد خانواده ایرانی باشد.

درمان درد قیمت‌گذاری دستوری در کلینیک خودرو؛ شاهین پلاس اتوماتیک با قیمت بازار عرضه می‌شود؟

آقاطاهریان تاکید کرد: نگاه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که پیش از این سابقه مدیریت در مجموعه ایران خودرو دیزل را دارند، این است که علی رغم قیمت‌های رقبا، قیمت‌ها بر اساس آن چیزی که از سوی سازمان حمایت تعیین شده باشد. این در حالی است که قیمت‌های رقبا شاید بالاتر از این عدد باشند. انتظارمان این است که نحوه قیمت‌گذاری سازمان حمایت هم به نفع مردم و به نفع تولیدکننده باشد.

معاون بازاریابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: کلینیک ارزیابی و قیمت‌گذاری خودروی جدید شاهین پلاس اتوماتیک توسط گروه خودروسازی سایپا، نشان دهنده دیدگاه مثبت و استراتژی مدون سایپا برای رسیدن به اهداف خود در بازار خودروی ایران است. این اقدامات در مجموع نشان دهنده تعهد سایپا به جلب رضایت مشتریان و انجام تعهدات خود است.

رفع تعهدات معوق سایپا به زودی

آقا طاهریان با اشاره در خصوص تحویل نشدن خودروهای وارداتی در زمان مقرر گفت: نزدیک 6 هزار دستگاه چانگان در گمرک مانده بود؛ چرا که خودروهایی که وارد کرده بودیم مدل 2024 بود و باید استانداردهای لازم را از سازمان استاندارد دریافت می کردیم.

وی با اشاره به اینکه روند تحویل خودروهای مذکور آغاز شده افزود: از 6 هزار دستگاه خودروی وارداتی چانگان حدود 4 هزار دستگاه به پارکینگهای شرکت سایپا وارد شود و حدود 700 دستگاه نیز پلاک شده است. همچنین عملیات واگذاری در حال انجام است و تا پایان شهریورماه، این خودروها نیز به مشتریان تحویل خواهد شد.

آقا طاهریان با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا تا پیش از سکان داری توسلی مهر 45 هزار دستگاه تعهد معوق داشته ادامه داد: در حال حاضر حدود 12 هزار دستگاه خودروی وارداتی تعهد معوق داریم که این تعداد هم تا پایان شهریور تحویل مشتریان می شود.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت این خودروسازی تاکید کرد: برای خودرو چانگان یک فروش جدید خواهیم داشت که 120 روز دیگر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا