اقتصاد ایرانانرژی

وزیر نفت: بنزین گران نمی شود

پاک‌ نژاد وزیر نفت درباره قیمت بنزین اظهار کرد: در حال حاضر راهکارهای قیمتی برای رفع ناترازی بنزین مطرح نیست و به جای آن، به اجرای راهکارهای غیر قیمتی و همکاری با دیگر سازمان‌ ها و وزارتخانه‌ ها پرداخته خواهد شد.

به گزارش به‌روزترین‌ها، محسن پاک‌ نژاد وزیر نفت دولت چهاردهم صبح امروز (پنجشنبه، یکم شهریور ۱۴۰۳) در اولین روز کاری خود توضیحاتی در مورد برنامه‌ های کوتاه‌ مدت وزارت نفت برای رفع چالش ناترازی انرژی، از جمله مدیریت مصرف گاز، ارائه داد و گفت: راهکارهای عملیاتی دقیقی برای مقابله با این مسئله به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی عرضه شده و این به معنای آن نیست که ناترازی به طور کامل در کوتاه‌ مدت رفع خواهد شد، اما می‌ توان انتظار داشت که تا حدی تعدیل شود.

وی به تلاش ارزشمند دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی و واردات گاز از ترکمنستان از طریق سوآپ اشاره کرد و افزود: بخشی از این گاز در داخل کشور مصرف می‌شود و به رفع ناترازی موجود کمک خواهد کرد.

پاک نژاد در زمینه برنامه‌ های وزارت نفت در دولت چهاردهم برای رفع ناترازی بنزین تصریح کرد: برنامه‌ ای برای استفاده از راهکارهای قیمتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: راهکارهای غیر قیمتی نیازمند همکاری با دیگر نهادها و وزارتخانه‌ ها خواهد بود و راه‌ حل‌ هایی چون خودروهای کم‌ مصرف و برقی در دستور کار قرار گرفته است تا تعادل در تولید و مصرف بدون افزایش قیمت بنزین حاصل شود.

پاک‌ نژاد همچنین به ضرورت بازنگری در الگوی رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: ساز و کار ۱۴.۵ درصد کنونی به زحمت پاسخگوی بخش جاری صنعت نفت است.

وی تأکید کرد: باید از سرمایه‌ های خارج از وزارت نفت، مانند منابع مالی شرکت‌ ها و صنایع عمده مصرف‌ کننده گاز از جمله پتروشیمی‌ ها، برای توسعه بالادست صنعت نفت بهره‌ گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا