بانک‌ و بیمه

امکان عودت ارز برای زائران پس از اربعین فراهم شد

چگنی کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، با اشاره به عرضه 97 درصد ارز اربعین به صورت آنلاین توسط شبکه بانکی به زائران، اعلام کرد که امکان عودت ارز پس از اتمام اربعین حسینی و از تاریخ 5 تا 21 شهریور ماه فراهم شده است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛‌ کامیار چگنی کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی با اشاره به اینکه زائران می‌توانند در صورت تمایل، باقی‌مانده ارز خود را به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران از همان بانک تهیه کرده به فروش برسانند، تأکید کرد: از ابتدای فروش ارز اربعین امسال تا امروز، بیش از 1 میلیون و 600 هزار نفر از طریق شبکه بانکی ارز خود را دریافت کرده‌اند. امسال، با توسعه زیرساخت‌های لازم، حدود 97 درصد این ارزها به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های معرفی شده توسط بانک‌های عامل توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته حدود 1 میلیون نفر ارز دریافت کرده بودند، اعلام کرد که امسال شاهد افزایش 50 درصدی تعداد زائرانی هستیم که از شبکه بانکی ارز تهیه کرده‌اند. همچنین، در سال گذشته نیمی از زائران ارز خود را به صورت آنلاین دریافت کرده بودند که این میزان در سال جاری به 97 درصد رسیده است.

چگنی افزود: طی روزهای آینده، در استان‌هایی که منتهی به مبادی خروجی کشور به مقصد عراق هستند، بانک‌های عامل موظف به داشتن شعب کشیک برای تأمین ارز مورد نیاز زائران خواهند بود.

به گفته وی، عرضه ارز اربعین تا یک روز قبل از اربعین حسینی ادامه دارد و پس از آن، امکان عودت ارز از روز 5 تا 21 شهریور ماه برای زائران فراهم شده است.

در نهایت، فروش ارز اربعین امسال به دو صورت آنلاین و حضوری انجام شده است. ارز اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایران، 2007 شعبه و باجه پست‌بانک، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان به زوار ارائه می‌شود. بیشترین عرضه ارز از سوی بانک ملی، سپس پست‌بانک و پس از آن بانک سپه صورت گرفته است. بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا