اخبار برگزیدهسلامتفیدفید برتر

نیروی انسانی، گنجینه صنایع دارویی؛ موفقیت‌ در ژن‌تراپی و افزودن داروهای جدید

مراسم روز داروساز با حضور سیدحیدرمحمدی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و غلامحسین صادقیان مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو و جمعی از فعالان صنایع دارویی برگزار شد.

به‌روزترین‌ها| غلامحسین صادقیان مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بر اهمیت نیروی انسانی متخصص و تعهد این نیروها در سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: بالاترین سرمایه سازمان غذا و دارو نیروی انسانی متعهد و متخصص است. این کارکنان، علیرغم مشکلات موجود، با وجدان کاری بالا در سازمان فعالیت می‌ کنند و در فرایند های تولید، تعمیر و بهبود مستمر سازمان نقش حیاتی دارند.

صادقیان: جذب و نگه‌ داشت نیروی انسانی متخصص و موثر از چالش‌ های ماست که نیازمند حمایت و همراهی همگان است

وی به مشکلات جذب و نگه‌ داشت نیروی انسانی متخصص و موثر به دلیل محدودیت‌ ها و سیاست‌ های انقباضی دولت اشاره و تاکید کرد: جذب و نگه‌ داشت نیروی انسانی متخصص و موثر از چالش‌ های ماست که نیازمند حمایت و همراهی همگان است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو به یکی از رویکردهای مهم در دوره کنونی، یعنی برون سپاری فرآیندها به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برخی فرآیندها به بخش خصوصی برون سپاری شده که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

نیروی انسانی، گنجینه صنایع دارویی؛ موفقیت‌ در ژن‌تراپی و افزودن داروهای جدید

وی از اعلام فراخوان‌ هایی در این زمینه خبر داد و افزود: انتظار داریم که انجمن داروسازان و سایر سازمان‌ های مرتبط با همکاری و همراهی خود، شرایط را برای این مهم فراهم کنند تا مشکلاتی نظیر تأمین و توزیع دارو به موقع برطرف شود.

همکاری بخش خصوصی و سازمان؛ کلید حل مشکلات صنایع دارویی

در ادامه حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت دولت سیزدهم به مناسبت روز داروساز، به تشریح تلاش‌ ها و برنامه‌ های این سازمان برای صنایع دارویی پرداخت و گفت: جذب نیروی انسانی متخصص و موثر از چالش‌ های اصلی سازمان است.

وی با بیان این که اوضاع کاری در حوزه دارو بسیار پیچیده و دشوار است، از تمامی اعضای زنجیره تامین دارو به خاطر تلاش‌ هایشان تشکر کرد و افزود که باید این نیروی انسانی تشویق و حمایت شود.

محمدی: در راستای برون سپاری برخی از فرایند های داروسازی به بخش خصوصی انتظار داریم انجمن داروسازان و سایر سازمان‌ های مرتبط با همکاری و همراهی خود، شرایط را برای پاسخگویی به مشکلاتی نظیر تأمین و توزیع دارو فراهم کنند

رئیس سازمان غذا و دارو از موفقیت‌ های اخیر در برون سپاری برخی فرآیندها به بخش خصوصی یاد کرد و ادامه داد: این روند نتایج مثبتی داشته است و انتظار داریم انجمن داروسازان و سایر سازمان‌ های مرتبط با همکاری و همراهی خود، شرایط را برای پاسخگویی به مشکلاتی نظیر تأمین و توزیع دارو فراهم کنند.

نیروی انسانی، گنجینه صنایع دارویی؛ موفقیت‌ در ژن‌تراپی و افزودن داروهای جدید

محمدی به چالش‌ های قانونی موجود در حوزه دارو و تلاش‌ های سازمان برای رفع این موانع اشاره و تاکید کرد: نهادینه شدن حق فنی داروخانه‌ ها در بودجه سال ۱۴۰۳ و برنامه پنج‌ ساله هفتم توسعه، دستاوردی مهم برای همکاران داروساز است.

وی همچنین اظهار داشت: چهار محصول جدید دانش‌ بنیان بر اساس سلول و بافت به فهرست دارویی کشور اضافه شده‌ اند و ایران جزو معدود کشورهایی است که در حوزه ژن‌ تراپی و سلول و بافت تلاش‌ های موفقی داشته است.

محمدی به راه‌ اندازی داشبورد مدیریتی سازمان اشاره کرد که امکان دسترسی به اطلاعات دارویی و آمارنامه‌ های مربوطه را برای ذینفعان فراهم می‌ کند و در این باره گفت: این اقدام کمک بزرگی برای برنامه‌ ریزی بهتر شرکت‌ های تولیدکننده و وارد کننده دارو است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی دستاوردهای دارویی جدید پرداخت و از تلاش‌های تولیدکننده‌ها در این زمینه تقدیر کرد و تاکید داشت: داروهای جدید تولیدی کشور، خصوصاً داروهای ضد سرطان، نقشی حیاتی در تامین دارویی کشور دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا