اخبار برگزیدهاقتصاد جهانفیدفید برتر

3 کشور برتر در حوزه ارز دیجیتال کدامند؟

در مطالعات اخیر، دبی، سوئیس و کره جنوبی به عنوان مناطقی با بیشترین سازگاری با ارز دیجیتال در سطح جهان معرفی شدند.

به‌روزترین‌ها| امروز چهارشنبه، شرکت «بازارهای سرمایه اجتماعی» به عنوان یک نهاد برجسته در زمینه سرمایه‌گذاری اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی است که هدف آن ایجاد شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اجتماعی برای ایجاد تغییر مثبت در جوامع است، نتایج پژوهش جدید خود درباره ارزهای دیجیتال را منتشر کرد. این پژوهش به بررسی مناطقی پرداخته است که رویکرد فعالی در ترویج رشد شرکت‌های ارز دیجیتال دارند.

این پژوهش نشان می‌دهد که کشورهای سوئیس و سنگاپور به طور مداوم به عنوان برترین حوزه‌های سازگار با ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند، در حالی که کشورهایی مانند استونی، مالت و امارات متحده عربی نیز گام‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته‌اند.

برترین کشورها در حوزه ارز دیجیتال

برای شناسایی بهترین‌ کشورها در زمینه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴، این شرکت سیاست‌های تنظیمی، چارچوب‌های مالیاتی و شرایط کسب‌وکار را تحلیل کرده است.

شهر دبی با ۷۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن، پیشتاز این رتبه‌بندی شد. این تحلیل اشاره می‌کند که دبی به خاطر وضوح مقرراتی بالا، عدم وجود مالیات بر سود سرمایه، مالیات شرکتی مطلوب (۹ درصد)، و هزینه‌های مجوز پایین، به عنوان مقصد برتر ارز دیجیتال شناخته شده است.

در جایگاه دوم سوئیس قرار دارد که ۹۰۰ ارز دیجیتال ثبت‌شده در این کشور موجود است و به خاطر مالیات سود سرمایه ۷.۸ درصدی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت به عنوان حوزه‌ای مطلوب توصیف شده است.

کره جنوبی در جایگاه سوم است و شرکت مذکور بر این باور است که نقشی کلیدی در زمینه جهانی ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند و به پایگاه اصلی کسب‌وکارهای ارز دیجیتال تبدیل شده است. هرچند چارچوب‌های تنظیمی در کره جنوبی هنوز در حال توسعه هستند، اما این گروه بررسی کننده در گزارش می‌گوید: تعهد این کشور به توسعه محیطی سازگار با ارزهای دیجیتال مشهود است.

آیا ایالات متحده مکانی برتر برای کسب‌وکارهای سازگار با ارزهای دیجیتال است؟

پس از سه کشور برتر، دیگر امتیازآوران بالا برای سازگاری با کسب‌وکارها و ارز دیجیتال شامل سنگاپور، ایالات متحده، استونی، ایتالیا، روسیه، آلمان و برزیل هستند.

ایالات متحده به دلیل پذیرش وسیع ارزهای دیجیتال با بیش از 5 هزار کسب‌وکار در شاخه‌های مختلف که ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت می‌پذیرند، در موقعیتی برتر قرار دارد.

تحقیقات پیشنهاد می‌دهد که «ارز دیجیتال در این منطقه صنعتی قابل توجه است» اما وضوح قوانین در هر ایالت سبب ایجاد محیطی تنظیمی متنوع شده است.

ایالات متحده یک بخش مهم ارز دیجیتال دارد و بسیاری از ایالات قوانین حمایتی از ارزهای دیجیتال وضع کرده‌اند. به عنوان مثال، کلورادو یک برنامه آزمون‌محیطی برای کسب‌وکارهای بلاکچین جهت آزمایش محصولات و خدمات جدید ارائه می‌دهد. مالیات‌ها نیز برای شرکت‌های ارز دیجیتال در ایالات متحده زیاد نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا