اقتصاد ایرانبازارفیدفید برتر

پایان مهرماه، آخرین مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات 1402

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که آخرین مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۴۰۲، 30 مهرماه تعیین شده است. این مهلت به مدت ۳ ماه از تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ تمدید شده و دیگر قابل تغییر نیست.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ سازمان امور مالیاتی کشور به صادرکنندگان اعلام کرد که 30 مهرماه به‌عنوان آخرین مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات مربوط به هر پروانه صادراتی سال ۱۴۰۲ تعیین شده است. طبق اطلاعیه‌ای که توسط این سازمان منتشر شده، این مهلت مطابق با تصمیمات کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات و بر اساس مصوبات جلسه بیست و دوم این کارگروه تنظیم شده است.

این تصمیم بیان می‌کند که با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۴۰۲ در پایان روز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳، مهلت بازگشت ارز به مدت 3 ماه تمدید شده و صادرکنندگان تا پایان روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ فرصت دارند ارز حاصل از صادرات خود را بازگردانند. لازم به ذکر است که این تمدید در چارچوب مهلت قانونی ۱۵ ماهه و با برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مرتبط انجام شده است.

در این اطلاعیه تأکید شده که این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد و پس از انقضای این تاریخ، درصد رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۲ صادرکنندگان کالا جهت اعمال معافیت‌های مالیاتی محاسبه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا