80 درصد انگليسي ها علاقه مند به سرويس هاي جديد پيام کوتاه هستند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بيزينس واير”، اين تحقيق آنلاين که روي 2 هزار پاسخ دهنده در بريتانيا صورت گرفت، نشان مي دهد که اگر کاربران از حضور دوست خود در چت موبايلي و آنلاين بودن وي آگاه باشند بيشتر به ارتباط با وي علاقه مند هستند.
 عوامل ديگر موثر در تعداد دفعات چت، درج اطلاعات خصوصي و وضعيت حضور کاربران در چت است.
در اين تحقيق مشخص شده که ارتباطات پيامي يا متني به وضعيت روحيه کاربر نيز بستگي دارد و مشترکان در اين نوع ارتباط پيامي با شخصي سازي صفحه خود، از تکنولوژي به طور فعالانه براي توصيف هويت خود استفاده مي کنند.
مشترکان امروزي بر شخصي سازي اطلاعات پروفايلي خود اصرار دارند، آنها براي افزايش کيفيت ارتباط در سايت هاي اجتماعي مانند Facebook  وضعيت حضور، در دسترس بودن، وضع روحيه و حتي علاقه مندي هاي خود را به طور مداوم به روز مي کنند.
43 درصد افراد شرکت کننده در اين تحقيق اظهار داشتند که روزي يکبار اطلاعات حضور خود را در موبايل به روز مي کنند، 17 درصد بيش از يکبار در روز و 5 درصد به طور مستمر در روز وضعيت خود را به روز مي کنند.
58 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند در صورت فراهم بودن سرويس پيام فوري، از تلويزيون و يا دستگاه بازي براي چت با دوستان استفاده خواهند کرد.
تمايل براي ارتباط دايم با دوستان نشانگر اين است که سرويس هاي ادغامي تقاضاي رو به رشد مشترکان را برآورده و تسهيل مي کنند ودرآمد زايي اين سرويس هاي نسل جديد به ارايه ويژگي هاي اصلي (مانند اعلام “حضور”) ارتباط مستقيم دارد.
اغلب شرکت کنندگان اظهار داشته اند که براي دسترسي به سرويس هاي نسل جديد مانند پيام فوري که سرويس هايي مانند Presence  و اشتراک چند رسانه اي ارايه مي دهد، با رضايت خاطر پول  پرداخت مي کنند.
بخش  قابل توجهي از پاسخ دهندگان نيز اظهار داشتند که تمايل دارند از سرويس هاي اينترنتي موبايلي که با سرويس پيام پيشرفته اپراتور آنها ادغام شده است، استفاده کنند واين موضوع بيانگر اين است که سرويس هاي اپراتور همراه و اينترنت با يکديگر ادغام شده و با همکاري هم به سمت جهان ارتباطات بهم پيوسته که تقاضا زيادي هم براي آن وجود دارد، پيش مي روند.
براساس پيش بيني هاي موسسه فراست و ساليوان ، سرويس هاي  MIM و Presence رشد پيام متني را افزايش داده و تا سال 2012 ارزش بازار پيامي را به 1/6 ميليارد دلار مي رساند.
شرکت “کوليبريا” ارايه دهنده جهاني سرويس هاي پيام موبايلي نسل جديد و سرويس هاي  MIM و Presence  در سال 2000 تاسيس شد و در کشورهاي انگليس، نروژ، بلژيک، اسپانيا، سنگاپور،  و فيليپين دفتر دارد، و با فعاليت در کشورهاي آمريکاي لاتين، آسيا، و اروپا به 350 ميليون مشترک سرويس ارايه مي دهد.
113/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا