دست بسته شهيد شدند تا ما دست بسته نباشيم

چندي پيش خبري از كشف 175 شهيد به گوش رسيد.شهدايي كه خبر شهادت‌شان بيش از پيش جان را سوزاندند، چرا كه با دستان بسته به شهادت رسيده بودند. با اعلام اين خبر ايران يك صدا به احترام آنها دست برسينه گذاشت ولي عده اي كه همواره سعي دارند تمام اركان اين نظام را به نفع خود مصادره كنند از اينكه طيف سياسي رقيب‌شان ابراز علاقه به شهدا كردند، خشمگين شدند و در فضاي مجازي شروع به توهين كردند.غافل از اين كه شهيدان تنها ركني از اين كشور هستند كه هيچگاه نبايد جناحي و سياسي شوند. حال قدوم اين بزرگمردان تاريخ  به تهران رسيده است.آمدند تا ثمره خوني كه براي اين كشور فدا كردند را مشاهده كنند. ببينند آيا آرمان‌هايي كه برايشان دست بسته جان دادند به نتيجه رسيده است يا خير! مرداني كه جنگيدند تا ناموس اين مرز و بوم اسير نشود،امروز بعد از سال‌ها با دسته بسته مثل اسيران وارد كشورخودشان شده‌اند.سردار باقرزاده كه عمر خود را براي تفحص هزينه كرده شايد بهتر از هركسي درك مي‌كند كه اين بزرگان چه حقي برگردن ايران دارند و درباره شهدا معتقد است، آنها تمام مشقت‌ها و مصائب را تحمل کردند که در مقابل دشمن امروز دست‌بسته عمل نکنیم. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح مي گويد: 175 شهید غواص از 4 یگان 25 کربلا، 41 ثارا…، 14 امام حسین(ع) و 7 ولیعصر(عج) بودند.
انتقاد از بازي رسانه اي با شهدا
«سیدمحمد باقرزاده» در معراج شهدا از اين شهيدان مي گويد و از اینکه مظلومیت آشکار و پنهان خط شکنان و غواصان شهید در بازی رسانه‌ای دشمن و دوستان ناآگاه به حاشیه رفت، انتقاد و از رسانه‌هاي بابصیرت نيز تقدير مي‌كند. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین روش متعارف کمیته را پرهیز از بیان برخی جزئیات و صحنه‌های تفحص دانست و افزود: همواره نگرانی این را داریم که جامعه کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ را نداشته باشد. وی با اشاره به تحریف به عنوان یکی از دو خطر عمده تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: تخریب چهره‌های نورانی فرماندهان، رزمندگان و شخصیت‌های مفید جنگ و تحریف به این معنا که بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف شود و چیزهایی بازگو شود که حقیقت نداشته باشد، یک خطر است.
شبهه ممنوع
باقرزاده با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در خصوص اینکه چرا باید این تعداد از رزمندگان شهید شوند، بیان داشت: معمولا در تفحص‌های اخیر بعد از سقوط صدام، رقم تفحص بالا نبوده است اما این‌بار 175 شهید کشف شد که از این تعداد 150 شهید غواص و باقی خط شکن بودند. وي با تاکید بر این نکته که برخی از زخم‌خورده‌ها سناریویی را در راستای اهداف خود کلید زدند، خاطرنشان کرد: آنان مطرح کردند که چرا باید این تعداد رزمنده در عملیات شهید شوند و مقصر فرماندهان هستند. عده‌ای گفتند چه کسی گفته است که این شهدا غواص هستند. ما تاکید کردیم که شهدا غواص و خط شکن بودند. این‌ موضوعی پنهانی نبوده است که بخواهیم پنهان کنیم.
اتهام مضحك ضد انقلاب
مضحک ترین صحبت‌ها از شبکه‌های ضدانقلاب منتشر شد که این شهدا، شهدای جنگ تحمیلی نیستند و در جنگ با داعش به شهادت رسیدند. البته ما شهدای مدافع حرم را با افتخار تشییع می‌کنیم و مشکلی نداریم که بگوییم در دفاع از حرم آل ا… شهید داده‌ایم.
شهدا،بهترين‌هاي ايران
سردار باقرزاده مظلومیت شهدا و سند رسوایی جنایت بعثی را موضوع فراموش شده این جریان دانست و گفت: هم‌پیمانان صدام امروز در عراق، سوریه و یمن در حال جنایت هستند و غرب که مدافع سرسخت صدام بود امروز شریک جرم این جنایت‌هاست و مدافعان حقوق بشر که در زمان جنگ، رسانه‌های آنان در کوچک‌ترین موضوع هیاهو می‌کردند، امروز سخنی نمی‌گویند. وی با بیان اینکه برخی می‌گفتند کاش موضوع شهدا بازگو نمی‌شد، تا کی می‌شود مظلومیت شهدا را پنهان کنیم، عنوان کرد: در روزگاری عده‌ای از بهترین فرزندان این کشور جنگیدند و به هر دلیلی به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و بعضا زنده به گور شدند.
شهداي ايران در كنار شيعيان مظلوم عراق
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین تاکید کرد: همه غواصان و خط شکنان زنده به گور نشده‌اند. چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد.وی افزود: این شهدا از اروند و سپس ام الرصاص عبور کردند و در نقطه‌ای که پیدا شدند تا خط مقدم، 15 کیلومتر فاصله داشت. اینان خط شکن بودند.وی با اشاره به جریان یکی از تفحص‌های شهدا افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آن‌ها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آن‌ها به جای تحویل به خانواده‌هایشان آنجا دفن کرده بودند.
بازهم شهيد در راه است
وي از کشف پیکرهای مطهر 48 شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق طی 2 هفته گذشته خبر داد و گفت:  39 تن از این شهدا در مناطق جنوبی عراق تفحص شده‌اند و 9 تن دیگر در کردستان عراق.
شهدا،بادستان بسته به دنبال آب
سردار باقر زاده با اشاره به چگونگی شهادت شهدای گمنام و خط‌شکن‌ها تصریح کرد: افراد بومی منطقه می‌گفتند یکسری از شهدا مجروح بودند وزنده‌به‌گور شدند. سگ‌های وحشی منطقه نیز به بدن شهدا حمله کردند حتی سرباز عراقی مسئول را سگ‌ها مورد هجوم قرار داده بودند. عده ای از بومیان نیز نقل کردند که این رزمنده‌ها تشنه بودند و مسیری را برای پیدا کردن آب سینه‌خیز رفته‌اند.
مقتدر مظلوم
سردار باقر زاده با تأکید بر اینکه امروز باید به اهداف حرکت شهدا توجه کنیم نه به جزئیات افزود: باید ببینیم دست‌بسته بودن شهدا چه پیامی دارد آنها تمام مشقت‌ها و مصائب را تحمل کردند که در مقابل دشمن امروز دست‌بسته عمل نکنیم. دست‌بسته بودن شهدا ذلت و خواری نیست بلکه اوج اقتدار است. تربت و قتلگاه آنان مقدس است. دست امیر المومنین(ع) زمانی که او را به مسجد می‌بردند هم‌بسته بود دست امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کربلا نیز بسته بود ولی مظلوم و مقتدر بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا