فروشگاه های معتبر عرضه گوشی همراه دارای برچسب رعایت فروش می شوند

مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری در گفت گو با موبنا افزود: برای حمایت از حقوق مصرف کننده و مبارزه با افرادمتقلب،  تمامی فروشگاه هایی که مجوز پروانه کسب از اتحادیه صوتی و تصویری دارند، بزودی دارای برچسب رعایت فروش این کالای ارتباطی می شوند.
“علی شربیانی” افزود: در صورت عدم رعایت مقررات مشخص شده در این مصوبه طبق ماده 27 قانون نظام صنفی با فروشندگان متخلف برخورد و فروشگاه های آنها پلمپ می شود.
وی  با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو با ترفندهای مختلف به سودجویی از مشتریان کم اطلاع می پرداختند ، افزود: بر همین اساس اتحادیه صوت و تصویر به همراه وزارت بازرگانی و شوای عالی اصناف تصمیم به چاپ برچسب های رعایت فروش کرده اند.
به گزارش موبنا،  معضل تقلب در عرضه انواع گوشی های بدون گارانتی اصلی در بازار تلفن همراه همچنان در حال افزایش است.
مدتی است که برخی از فروشندگان سودجو برای فروش بهتر محصولات، برخی از گوشی های کارکرده در حد نو را با تعویض قاب فابریک به عنوان گوشی های “آک بند” در اختیار عموم مشتریان قرار می دهند.
 با توجه به شرایط بازار گوشی تلفن همراه، اکثر تقلبات در گوشی های نو و کارکرده بیشتر در پاساژهای بزرگ خیابان جمهوری تهران دیده می شود.
مدتی پیش نیز برخی از افراد سود جود با بازکردن جعبه گوشی های گارانتی داربه تعویض گوشی های اصلی  می پرداختند.
آگاهان بر این باورند که نبود اتحادیه مشخص و مستقل برای نظارت بر امور  توزیع و خدمات تلفن همراه و سکوت معنا دار مسئولان وزارت بازرگانی در این زمینه مهمترین عامل سودجویی برخی از فروشندگان گوشی تلفن همراه است.
هم اکنون اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و اتحادیه صوتی و تصویری و لوازم یدکی در شهر تهران هر یک خود را متولی اصلی این حوزه می دانند و سکوت مسوولان وزارت بازرگانی بر سرگردانی مردم و سوء استفاده برخی در این بین را تشدید کرده است.
129/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا