موبنا – یک هتل در”میامی” به تازگی رباتی را استخدام کرده است که به عنوان یک نیروی خدماتی در هتل کار میکند. گروه هتلهای “یُتِلپاد”(Yotelpad) در واحد آمریکا یک ساختمان ۳۰ ساله است که در ایالت “میامی” واقع شده است.
هتل آمریکایی به تازگی ۳ ربات “مهماندار” را به خدمت گرفته است که به مهمانان خدمات ارائه میدهند. این ربات بنفش رنگ ۱۲۱ سانتیمتر قد دارد و با استفاده از چرخهای خود در سراسر هتل میچرخد. این ربات صفحه نمایشی دارد که با ورود مهمانان به هتل، به آنها خوشامدگویی میکند و از آنها استقبال میکند.
ربات مهماندار قادر است با مهمانان صحبت کند، موسیقی پخش کند، به اتاقهای هتل خدمات ارائه دهد و حولههای اضافی را به اتاقها ببرد.
جالب است که این رباتها قادرند حتی از آسانسور نیز استفاده کنند. صفحه نمایش لمسی که در بالای این ربات است، قادر به نمایش چند حالت چهره متفاوت است. البته انتظار نمیرود که این ربات پیشخدمت جایگزین خدمتکاران این هتل شود. این رباتها قادرند در عرض یک ساعت تنها مسافتی ۳ مایلی را طی کنند. این رباتها هنوز قادر به حمل کیف نیستند. یک شرکت رباتیک سنگاپوری این رباتها را تولید کرده است. این ربات چند حسگر و دوربین نیز دارد که آن را قادر می سازد به راحتی به هر اتاق وارد شود. ربات مهماندار هتل تماما خودکار هستند و برای هدایت نیاز به هیچگونه دخالت و کنترل انسانی ندارند.
این ربات پیشخدمت هنوز نامگذاری نشده است. در برخی از هتلهای “یتل”، تختهای هوشمند نیز وجود دارد. قیمتی بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار برای این ربات جالب در نظر گرفته شده است.
پیش از این نیز رباتهای “مهماندار” درهتلهایی در ژاپن و انگلیس به مشتریان خدمات رسانی کردهاند.
منبع: ایسنا