هنوز کسی از نهضت ملی مسکن حذف نشده است

هنوز کسی از نهضت ملی مسکن حذف نشده است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از طریق برنامه‌هایی مثل افزایش مقیاس تولید مسکن درصددیم تا هزینه‌های پروژه نهضت ملی مسکن را کاهش دهیم و تا کنون هیچ یک از متقاضیان را از این طرح کنار نگذاشته‌ایم.

به‌روزترین‌ها– علیرضا جعفری ظهار کرد: هنوز وارد این مرحله نشده‌ایم که افرادی را از طرح نهضت ملی مسکن حذف و کسانی دیگر را جایگزین کنیم. امیدواریم هیچگاه هم وارد این مرحله نشویم؛ چرا که امیدواریم هزینه ساخت را مدیریت کنیم و حتی‌الامکان کاهش دهیم.

وی افزود: ما به شرایط اقتصادی متقاضیانی که در دهک‌های مختلف جامعه هستند اشراف کامل داریم. لذا نباید انتظار بیش از توانشان از آنها داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای کاهش هزینه‌های ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به دنبال طرح‌های مکمل هستیم. بدین صورت که بتوانیم با استفاده از اقداماتی در بخش‌های مدیریت منابع، مصالح ساختمانی و ایجاد ظرفیت درخصوص مقیاس تولید انبوه مسکن هزینه را کاهش دهیم و حتی‌الامکان فشار واریزی آورده متقاضیان را کاهش دهیم.

جعفری با بیان اینکه بسته ۱۰۰ هزار واحدی گام اول بر اساس منابع و بودجه متقاضیان شکل گرفته است گفت: تحلیلی که از وضعیت گام اول داشتیم بر مبنای آورده بود که به دلیل توان نه چندان زیاد متقاضیان در برخی استان‌ها، مانعی در تولید مسکن محسوب می‌شد. بنابراین امیواریم در طرح‌های مکمل بتوانیم نیاز هموطنان به مسکن را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: تا آخر سال جاری باید عرضه قابل توجه مسکن را در کشور داشته باشیم. در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم وعده دادیم که علاوه بر طرحهای مسکن مهر و اقدام ملی، به منظور اثبات توانایی و اراده انقلابی ۱۰۰۰ واحد نیز از پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در سال جاری کلنگ اجرای آنها زده شده را تا پایان امسال تحویل دهیم.

 منبع: ایسنا