تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت

تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت

بر اساس بخشنامه جدید منتشر شده از سوی گمرک، تعرفه‌های جدید واردات خودروهای مختلف با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا بیشتر از ۲۰۰۰ سی سی از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شده که کاهش چشمگیری نسبت به تعرفه های فعلی ۶۰ تا ۹۰ درصدی دارد.

به‌روزترین‌ها– در این بخشنامه گمرک که هشتم بهمن ماه ابلاغ شده، آمده است که پیرو بخشنامه هیات وزیران درباره تغییرات و اصلاح سود بازرگانی، نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و کارگروه اقتصادی واردات خودرو سود بازرگانی علی الحساب خودرو به شرح ذیل است.

تعرفه‌های جدید واردات خودرو ابلاغ شد

در ادامه این بخشنامه آمده است که «موارد مندرج در جدول فوق به جای مأخذ سود بازگانی ردیف های تعرفه مرتبط و متناظر جداول تعرفه منضم به آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ مبنای تعیین سودبازگانی علی الحساب قرار می گیرد. در خصوص سایر خودروهای غیر مرتبط با جدول فوق (همانند خودروهای سواری، برقی هیبریدی یا با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و بالاتر و… و بندهای متناظر در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ مبنای تعیین سود بازرگانی علی الحساب خواهد بود.

ضمنا با توجه به اینکه اعمال مأخذهای سود بازرگانی جدول فوق) به دلیل قرار گرفتن دو یا بیش از دو مأخذ سود بازرگانی در یک ردیف تعرفه)، در سامانه جامع گمرکی میسر نیست جهت اجرای مأخذهای سود بازرگانی جدول فوق مقتضی است دستور فرمایید مابه التفاوت مربوطه در خانه (۰۴۹) اظهار نامه (خانه معافیت و تخفیفات) در گزینه «بخشودگی» و یا گزینه «سایر» اقدام شود.»

گفتنی است؛ تعرفه‌ واردات خودروهای مختلف ۶۰ تا ۹۰ درصد است.

 منبع: ایسنا