اخبار برگزیدهاقتصاد ایرانتجارتفیدفید برتر

اجرای طرح جامع زغال‌سنگ برای ارتقای ایمنی و فناوری در معادن

اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور اعلام کرد: معادن زغال‌سنگ ایران از فناوری‌های روز دنیا عقب مانده‌اند و برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، به‌روزرسانی تجهیزات و اجرای طرح جامع زغال‌سنگ در اولویت کاری وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در تازه‌ترین اظهارات خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت معادن زغال‌سنگ پرداخت و عنوان کرد: این معادن به لحاظ فناوری با استانداردهای روز دنیا فاصله دارند.

وی با تاکید بر این نکته که معادن زغال‌سنگ یکی از پرحادثه‌ترین و مشکل‌دارترین معادن در جهان به شمار می‌روند، اشاره کرد: در حال حاضر ۲۲۳ پروانه بهره‌برداری از معادن صادر شده که حدود ۲۲ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

اجرای طرح جامع زغال‌سنگ برای ارتقای ایمنی و فناوری در معادن

اتابک همچنین به چالش‌های جدی موجود در این معادن اشاره کرد و گفت: لایه‌های نازک و عمق زیاد معادن، شرایط سختی را برای استخراج زغال‌سنگ ایجاد کرده است. در منطقه طبس ۳۶ پروانه معدن صادر شده و هفت هزار و ۲۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

وی همچنین یادآور شد: حادثه‌ای در تاریخ ۳۱ شهریور در یکی از معادن طبس رخ داد، منجر به حضور سه نفر از اعضای هیئت دولت در منطقه شد تا عملیات امداد و نجات به درستی انجام شود.

به‌روز رسانی تجهیزات معادن زغال‌سنگ در اولویت وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تلاش‌های انجام شده برای ایمن‌سازی معادن به ویژه معادن زغال‌سنگ اشاره کرد و گفت: تیم‌های مختلف عملیاتی برای کمک به ایمن‌سازی معادن تشکیل شده است و در حال حاضر بازرسی‌های دقیقی توسط وزارتخانه‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ایمنی معادن اظهار کرد: بحث ایمنی معادن از چارت وزارت صمت حذف شده بود، اما قبل از وقوع حادثه، این چارت دوباره ایجاد شد.

اتابک اضافه کرد: به‌روز رسانی تجهیزات معادن و پیگیری طرح جامع از اولویت‌های وزارتخانه خواهد بود تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ و فاجعه‌بار نباشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا